Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

12 February, 2011

Part 1 - Candid Karnival Belia DUN Simanggang

Budak 1 : "Mak, i mau aiskrim,"
Budak 2 : "Mak i mau cikedis,"
Makcik : "Mau tangan?"
Pemilik 1 : "Aku punya moto is the best,"
Pemilik 2 : "Yalah tu,... aku yang the best,"
Pemilik 3 : "aku punya yang hujung tu lagi best,"
Pemilik 4 : "semua tak best. keta sorong aku is the best,"

Isaac : "Ini budak aku tangkap sebab mak bapak sudah hilang,"
Anak : "Bukan u saya bapak ka? eh singgah sana beli belon jom,"

Tentera 1 : "Eh apa ini enjin bot u taruk dalam ini keta?
Tentera 2 : "Bukan, itu enjin jengkaut dia simpan sini,"
ejen : "Abang nak beli keta kebal ker? sini keta biasa aja bang,"

Nenek : "Tengok, lipas pun dia jual dekat sini karnival,"
Makcik : "Ya lah... ekor cicak pun dia jual sini,"
Pak cik : "erm... itu spender cap unta kasi aku stim,"
Towkey : "halo brader n makcik, nak beli ka tak nak?"

No comments:

Post a Comment