Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

01 December, 2010



Caption:

1.UNTUK ALBUM...Rahman (tengah) bersama Castello (kiri) ketika bergambar kenangan bersama ahli kembara di hadapan Masjid Jamek Betong.

2. IKHLAS...Castello (kanan) menyampaikan sumbangan wang para ahli kepada Rahman (kiri) ketika berlangsungnya program itu.

Saleman Senin

BETONG, Selasa (30 Nov) – Kelab motosikal berkuasa tinggi iaitu Bintulu Bikers Community (BBC) telah menyertai Kembara Semarak Hijrah 1432H merentasi seluruh enam buah bahagian dalam negeri Sarawak bermula kelmarin.

Presiden BBC, Ahmad Castello berkata Kembara Semarak Hijrah 1432H yang mencakupi perjalanan sejauh 1,432 kilometer dari Bintulu ke Kuching itu melibatkan penyertaan sejumlah 30 buah motorsikal berkuasa tinggi dari kelab berkenaan.

“BBC telah menyahut seruan Jabatan Agama Islam Sarawak (JAIS) bahagian Bintulu untuk menjadi ‘Duta Maal Hijrah’ bagi sambutan Maal Hijrah 1432H / 2010M yang akan berlangsung di Bintulu pada 7 Disember kelak.

“Ia sebahagian daripada usaha kita untuk melebarkan jaringan pengenalan kelab ini kepada orang ramai disamping mengeratkan hubungan kerjasama daripada semua ahli sejajar dengan perlaksanaan konsep 1Malaysia,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita sebaik sahaja singgah di Masjid Jamek, Betong bersama ahli BBC yang lain ketika dalam rangka perjalanan pulang selama empat hari bersempena dengan program berkenaan kelmarin.

Selain itu orang ramai kata Castello tidak harus menganggap bahawa penyertaan mereka dalam kelab permotoran sebagai sesuatu yang amat membuang masa dan merbahaya selepas ini.

Ini kerana penglibatan dalam kelab berkenaan menurut beliau mampu memberi kesedaran kepada ahli yang terlibat dengan aktiviti sosial seperti lawatan ke rumah orang tua dan rumah anak yatim sepanjang penyertaan mereka dalam kelab berkenaan.

“BBC misalannya banyak melakukan aktiviti sosial demi kebaikan para ahli. Justeru saya berharap agar orang ramai tidak berfikiran negatif terhadap fungsi penubuhan sesebuah kelab permotoran di masa akan datang,” katanya.

Terdahulu rombongan BBC ini telah disambut oleh ahli Jawatankuasa Masjid Jamek Betong dan ia diserikan lagi dengan penyampaian cenderamata kenangan serta sumbangan berbentuk wang tunai daripada ahli kelab kepada Setiausaha Jawatankuasa Pengurusan Masjid Jamek Betong, Abdul Rahman bin Ismail.

Penglibatan JAIS Bintulu, Mahkamah Syariah, Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) dan Lembaga Pelabuhan Bintulu (BDA) nyata merancakkan lagi penganjuran program tersebut.

Tamat.

No comments:

Post a Comment