Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

23 November, 2010

Pertandingan Tilawah Al Quran dan Nasyid Sri Aman bulan Disember ini

SRI AMAN, Selasa (23 Nov) – Satu pertandingan Majlis Tilawah Al-Quran bagi peringkat Daerah Sri Aman bakal diadakan pada bulan Disember ini nanti.

Pegawai Penerangan Bahagian Sri Aman dan Betong, Saini Bojeng menerusi kenyataan beritanya memberitu pertandingan ini terbahagi kepada dua zon iaitu Zon Lingga dan Zon Sri Aman.

“Majlis Tilawah Al-Quran bagi Zon Lingga akan berlangsung dari 8 hingga 9 Disember bertempat di Masjid Al-Hana, Lingga manakala Majlis Tilawah Al-Quran bagi Zon Sri Aman pula akan berlangsung di Dewan Serbaguna Kampung Hilir, Sri Aman dari 15 hingga 16 Disember.

“Pertandingan bagi Zon Lingga ini mencakupi 11 buah kampung dari kawasan Kampung Melayu Skait hingga ke Pekan Lingga manakala zon Sri Aman pula bakal mencakupi 16 buah kampung dari kawasan Kampung Sembau hingga bandar Sri Aman,” katanya.

Selain itu pertandingan ini kata Saini akan dibahagikan kepada tiga kategori iaitu Kategori Lelaki (Qari), Kategori Perempuan (Qariah) dan satu kategori baru iaitu Jategori Saudara Baru.

Peserta yang memenangi pertandingan Majlis Tilawah Al-Quran ini katanya akan memenangi hadiah wang tunai bernilai RM200 manakala RM150 lagi untuk pemenang kedudukan naib johan dan RM100 untuk pemenang tempat ke-3.

“Mereka yang memenangi pertandingan Majlis Tilawah Al-Quran ini dipilih mewakili daerah Sri Aman untuk pertandingan pertandingan Majlis Tilawah Al-Quran bagi peringkat Negeri Sarawak,” katanya.

Beliau turut menambah bahawa turut diadakan pada pertandingan Majlis Tilawah Al-Quran ini nanti ialah Pertandingan Nasyid bagi Kategori Tradisi dan Kategori Moden.

Justeru penduduk daerah Sri Aman yang berminat untuk kedua-dua menyertai pertandingan ini nanti boleh datang ke Pejabat Daerah Sri Aman dan Pejabat Agama Islam Sri Aman untuk mendapatkan borang penyertaan pertandingan.

Tamat.

No comments:

Post a Comment