Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 November, 2010

Lina Dana hilang semenjak 12 November - Tolong lapor polis kalau tahu


Caption: HILANG...Pihak polis meminta bantuan orang ramai untuk mengesan kedudukan Lina anak Dana yang dipercayai hilang semenjak 12 November lepas hingga sekarang.

SRI AMAN, Khamis (25 Nov) – Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Betong meminta bantuan orang ramai untuk mencari Lina anak Dana, 16, dari Rumah Lanyau Linsom, Layar, Betong yang dipercayai hilang semenjak 12 November lepas.

Pelajar perempuan tingkatan 4 dari Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Ulu Layar, Betong itu dipercayai hilang sekitar jam 5 petang ketika tamat sesi persekolahan di sekolah terbabit pada hari berkenaan.

“Si bapa telah pergi ke sekolah berkenaan untuk mencari Lina sekitar waktu itu untuk membawanya pulang ke rumah sebelum mendapati bahawa anaknya gagal dikesan setelah puas mencari,” kata jurucakap polis ketika dihubungi hari ini.

Si bapa kemudian dimaklumkan oleh orang ramai bahawa anak perempuannya itu dilihat mengikut seorang lelaki pergi dari sekolah terbabit setelah puas menanya rakan-rakan anaknya berhubung perkara berkenaan sebelum itu.

Menurut sumber orang ramai kata polis, Lina dilihat menumpang kenderaan Perodua Kancil berwarna Maroon milik lelaki terbabit untuk pergi dari sekolah itu pada waktu petang hari tersebut.

“Si bapa seterusnya bertindak membuat laporan polis pada waktu pagi 19 November lepas untuk tujuan tindakan lanjut setelah anak perempuannya tidak pulang ke rumah selama seminggu.

“Lina masih hilang hingga ke hari ini. Justeru kami meminta orang ramai menghubungi Sarjan Chimbie Jaritan di talian 014 – 8982669 atau 083-472767 sekiranya mendapat maklumat mengenai kedudukan terkini pelajar perempuan berkenaan,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment