Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 November, 2010

Lelaki pengsan selepas pick up masuk parit

SRI AMAN, Khamis (25 Nov) – Satu peristiwa kemalangan kecil membabitkan seorang lelaki telah menarik perhatian orang ramai yang sedang membeli-belah di Pasaraya Lian Yii sekitar jam 8 malam tadi.

Sumber dari tempat kejadian memberitahu peristiwa dipercayai bermula apabila seorang lelaki mahu memandu keluar kenderaannya dari kawasan perkarangan dalam berdekatan bangunan Sebor.

Bagaimanapun kenderaan jenis pacuan empat roda yang dipandu oleh beliau tiba-tiba menjunam masuk ke longkang yang terletak di luar bangunan berkenaan sebaik sahaja kenderaannya dipandu keluar.

Sebaik sahaja kenderaan pacuan empat roda berkenaan terjunam ke dalam longkang, lelaki terbabit dilihat terus keluar dari kenderaannya lalu pengsan di tempat kejadian berkenaan.

Orang ramai kemudiannya bergegas ke lokasi kejadian kemalangan kecil ini untuk menghulurkan bantuan kepada lelaki terbabit yang dipercayai mengalami pitam atau strok ketika memandu kenderaan tersebut.

“Beberapa orang penduduk kemudiannya bertindak menghantar lelaki tersebut ke hospital untuk tujuan rawatan lanjut. Kami percaya mangsa mengalami masalah kesihatan ketika cuba memandu kenderaan itu,” kata sumber.

Tamat.

2 comments: