Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

23 November, 2010

Harden minta JKKK terus sebar dasar pembangunan BN



Caption: PENGHARGAAN...Tr Lewis (kanan) menyampaikan cenderamata kepada Harden ketika berlangsungnya majlis itu.


SRI AMAN, Selasa (23 Nov) – Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) diminta untuk lebih kerap menerangkan dasar pembangunan kerajaan dikalangan penduduknya selepas ini.

Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis menyampaikan pesanan ini kepada JKKK di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Simanggang ketika berucap merasmikan Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Rumah Lewis, Ulu Paku, Batu Lintang baru-baru ini.

“Ini kerana JKKK merupakan pihak yang paling hampir dengan penduduk yang tinggal di bawah pentadbiran mereka bagi tujuan penerangan mengenai dasar pembangunan kerajaan dari masa ke semasa.

“Kita mahu JKKK berbuat demikian agar kerajaan lebih mudah melaksanakan projek pembangunan di kawasan mereka selepas ini. Jika penduduk tidak faham maka usaha ini akan menjadi sukar,” katanya.

Selain itu beliau yang juga ADUN Simanggang mahu penduduk untuk terus menyokong dasar politik pembangunan yang diilhamkan oleh Ketua Menteri, Pehin Sri Haji Taib Mahmud selama ini.

Dasar politik pembangunan oleh ketua menteri kata Harden memperuntukan pembangunan sama rata untuk semua penduduk di Sarawak tanpa mengira latar belakang kaum dan agama masing-masing selama ini.

“Oleh yang demikian saya meminta semua penduduk dalam kawasan DUN Simanggang untuk tidak memperlekehkan dasar politik pembangunan yang dilaksanakan oleh pihak Barisan Nasional menerusi Pehin Sri Taib.

“Kita mahu pembangunan yang dibawa menerusi dasar ini dapat menyenangkan hidup penduduk. Semua pihak perlu maklum bahawa dasar ini dapat mengubah hidup mereka demi kemajuan hidup pada masa akan datang,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment