Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 October, 2010

Pasukan Bomba Simunjan C juara takraw Zon ketua samarahan





Caption:

1. UNTUK ALBUM...Pasukan sepak takraw yang terlibat dalam pertandingan terbabit bergambar kenangan bersama tetamu undangan khas sebelum bermulanya pertandingan berkenaan.

2. BERAKSI...Antara rakaman aksi pasukan yang berentap untuk merebut tempat dalam pertandingan berkenaan.

Oleh Abang Yuseri bin Ismail

Pasukan Bomba Simunjan C muncul juara Pertandingan Sepak Takraw Piala Ketua Zon Samarahan anjuran Balai Bomba dan Penyelamat Simunjan yang berlangsung di Pekan Simunjan baru-baru ini.

Kenyataan berita yang dihantar oleh wakil penganjur iaitu Abang Yuseri bin Ismail memberitahu pasukan Bomba C muncul juara setelah berjaya menewaskan pasukan Bomba Simunjan A dalam perlawanan akhir yang berlangsung di pekan berkenaan sambil disaksikan seramai 100 orang pengunjung pada perlawanan tersebut.

Manakala pasukan Bomba Simunjan B pula menduduki tempat ketiga setelah berjaya menewaskan pasukan Bomba Siburan B Pertandingan Sepak Takraw Piala Ketua Zon Samarahan.

Terdahulu Pertandingan Sepak Takraw Piala Ketua Zon Samarahan ini telah dirasmikan oleh Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Simunjan iaitu PPgB Sekan anak Gundah bertempat di Pekan Simunjan ini.

Sekan menerusi ucapannya berharap agar sukan Sepak Takraw terus menjadi sukan kegemaran bagi kakitangan kerajaan dan orang awam di Pekan Simunjan pada masa akan datang.

Beliau juga berharap agar penyertaan aktif orang ramai dalam sukan Sepak Takraw ini kelak akan dapat mencungkil lebih banyak bakat mereka menerusi sukan terbabit selepas ini.

Sementara itu Majlis Penutupan dan Penyampaian Hadiah kepada pasukan pemenang bagi Pertandingan Sepak Takraw Piala Ketua Zon Samarahan terbabit telah disempurnakan oleh Timbalan Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Simunjan iaitu PTgB Malvin anak Amok.

Sejumlah empat buah balai dan satu pejabat zon menghantar pasukan dalam saingan Pertandingan Sepak Takraw Piala Ketua Zon Samarahan ini antaranya ialah Bomba Simunjan (3 pasukan), Bomba Siburan (2 pasukan), Bomba Serian (1 pasukan), Bomba Samarahan (1 pasukan) dan Pejabat Zon Samarahan (1 pasukan).

Tamat.

No comments:

Post a Comment