Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 October, 2010

Kerajaan, tolong upgrade gelanggang tenis di Sri Aman!




Caption: PERLU DIPERBAIKI...Salah satu daripada tiga buah gelanggang Tennis di Sri Aman perlu dibaikpulih semula untuk tujuan keselesaan pengguna selepas ini.


SRI AMAN, Isnin (25 Okt) – Memang tidak dinafikan bahawa sukan Tennis kini semakin mendapat sambutan mengalakkan daripada penduduk di bandar Sri Aman.

Menjelang jam 4.30 petang, kaki ‘Tennis’ dilihat akan mula berkunjung ke tiga buah gelanggang tenis yang terletak berdekatan dengan Rumah MAKSAK, Sri Aman untuk bermain di situ.

Rata-rata peminat sukan Tennis di bandar Sri Aman ini terdiri daripada ahli Persatuan Tennis Bumiputera Sri Aman, kakitangan kerajaan dan orang awam yang sering meluangkan masa selama satu jam setengah pada setiap hari.

Tinjauan Utusan Sarawak kelmarin mendapati bahawa penduduk memilih Tennis sebagai sukan untuk diceburi memandangkan ia mampu mempertingkat kecergasan tubuh badan pemain itu sendiri.

“Malahan sukan Tennis seperti ini juga bagi saya mampu mempertingkatkan daya kecergasan minda,” menurut Ellison Lingoh ketika ditemui di Gelanggang Tenis Sri Aman.

Bagaimanapun tinjauan rambang mendapati bahawa salah satu daripada tiga buah gelanggang Tennis di sini tampak usang dan perlu diperbaiki dengan segera oleh pihak kerajaan selepas ini.

Salah satu daripada tiga buah gelanggang Tennis terbabit hasil tinjauan berkenaan dilihat telah mengalami kerosakan pada lantai, pagar besi yang berlubang dan jaring Tennis yang mulai koyak.

Atas faktor ini salah satu daripada tiga buah gelanggang Tennis berkenaan dilihat tidak sesuai digunakan oleh pemain Tennis melainkan acapkali berlakunya kesesakan dikalangan pemain yang mahu bermain sukan terbabit pada setiap petang.

Para pemain terpaksa menunggu giliran masing-masing memandangkan gelanggang Tennis yang sedia ada tidak cukup untuk menampung keperluan permainan para penggunanya di sini.

Justeru diharap agar pihak kerajaan untuk menambah jumlah gelanggang Tennis yang sedia ada pada masa sekarang atau setidak-tidaknya memperbaiki semula salah satu daripada tiga buah gelanggang Tenis terbabit.

Tamat.

1 comment: