Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 October, 2010

Guru pengsan, marah sebab belum dapat posting

BETONG, Rabu (27 Okt) – Seorang guru dari sebuah sekolah menengah di Betong dikejarkan serta-merta ke hospital ketika sedang melakukan urusan untuk mendapatkan kepastian mengenai status perpindahan tempat kerja beliau pada hari Isnin lepas.

Guru berusia sekitar 40-an terbabit dikejarkan ke hospital setelah mengalami kekejangan secara tiba-tiba dan hampir pengsan ketika mahu mendapatkan kepastian mengenai status perpindahan beliau di sini.

“Guru berkenaan dipercayai mengalami tekanan emosi sebelum ini. Beliau yang telah mengajar di Betong selama lima tahun manakala isterinya dua tahun pula telah cuba memohon untuk perpindahan tempat kerja ke daerah kelahiran asalnya beberapa kali sebelum itu.

“Pada hari Isnin lepas, guru terbabit bersama isterinya telah pergi ke pejabat urusan untuk meminta alasan daripada pegawai di sana mengenai sebab penting permohonan beliau masih belum diluluskan oleh pihak jabatan,” kata sumber.

Bagaimanapun guru lelaki berkenaan kata sumber tiba-tiba menangis sebelum mengadu mengalami sakit dada kepada si isteri yang sedang bertungkus-lumus cuba menenangkan emosi beliau pada ketika itu.

Melihat guru terbabit mulai mengalami kekejangan, para pegawai di pejabat berkenaan telah bertindak membantu beliau untuk dihantar ke Hospital Bahagian Betong bagi tujuan rawatan lanjut.

“Guru berkenaan sebenarnya sebelum ini telah mengalami penyakit “Achalasia of Gastric Cardia” dan pernah mendapat rawatan di sebuah pusat kesihatan dalam negeri kelahiran isteri beliau.

“Hakikatnya di sini ialah para kakitangan yang sering diberi keistimewaan dari segi kenaikan gaji dan bonus oleh kerajaan perlu bersyukur dan tidak terlalu mengharapkan sesuatu yang belum pasti selepas ini,” katanya.

Tamat.



No comments:

Post a Comment