Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 October, 2010

BN Sarawak ada team player yang bagus - Rayong


Mugshot: DR JOHNNICAL RAYONG NGIPA

ENGKILILI, Ahad (24 Okt) – Sarawak mempunyai ‘barisan pemain’ iaitu para pemimpin Barisan Nasional (BN) yang cukup kuat serta bersatu-padu selama ini demikian menurut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong anak Ngipa.

Justeru beliau berharap agar rakyat bersama-sama menyokong teguh barisan pemimpin BN Sarawak demi merancakkan lagi proses pembangunan negeri khasnya di kawasan luar bandar pada masa akan datang.

“Kerajaan Negeri dibarisi oleh para pemimpin dari empat komponen utama BN iaitu Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP), Parti Rakyat Sarawak (PRS) dan Parti Progresif Demokratik Sarawak (SPDP).

“Keempat-empat komponen parti BN ini telah berjaya mewujudkan proses tranformasi pembangunan yang berjaya di Sarawak dan memerlukan sokongan berterusan rakyat dari masa ke semasa,” menurut beliau.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Program 1Malaysia Bersama Pemimpin bertempat di Rumah Ensudin, Tisak, Ulu Skrang dalam daerah kecil Engkilili, Sri Aman kelmarin.

Selain itu rakyat di Engkilili menurut Rayong perlu sedar bahawa proses pembangunan dalam kawasan mereka perlu dilaksana secara berperingkat dan bukannya secara mengejut selama ini.

“Usaha untuk mewujudkan kemudahan bekalan air bersih, bekalan elektrik 24 jam dan jalan raya dengan lebih meluas di Engkilili sememangnya sudah berada dalam pelan perancangan kerajaan.

“Paling penting sekarang ini ialah rakyat terus menyokongn BN. Dengan berbuat demikian usaha kita untuk membina kemudahan ini di Engkilili tidak akan terbantut pada masa akan datang,” katanya.

Program yang dirasmikan oleh Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau anak Badak ini turut dihadiri oleh Pegawai Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) bagi Parlimen P.203 Lubok Antu iaitu Geoffery Baja anak Ricky Maba.

Rayong dan Nyalau menerusi program berkenaan telah mengumumkan peruntukan Projek Kecil Luar Bandar (MRP) bernilai RM10,000 dan RM15,000 kepada Rumah Ensudin bagi tujuan pembinaan jalan ke rumah panjang terbabit.

Kedua-dua mereka juga turut mengumumkan peruntukan bernilai RM5,000 (Rayong) dan RM3,000 (Nyalau) kepada biro wanita rumah panjang berkenaan menerusi program terbabit.

Tamat.

No comments:

Post a Comment