Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

02 September, 2010

SK Jaong, Pantu terima bantuan RM5k


Caption: UNTUK ALBUM...Lamat (lima kiri) bersama Louis (empat kiri), Tony (tengah), Leonard (empat kanan), Simon (lima kanan), para kakitangan sekolah dan murid SK Jaong ketika berlangsungnya majlis tersebut.


PANTU, Khamis (2 Sept) – Sekolah Kebangsaan (SK) Jaong, Pantu telah menerima sumbangan derma dalam bentuk barangan dan peralatan sekolah daripada Majlis Guru Besar Daerah Sri Aman yang mencatatkan nilai keseluruhan berjumlah RM5,129.80.

SK Jaong menerima sumbangan derma berkenaan setelah sebuah asrama murid berkayu di sekolah berkenaan musnah dalam kejadian kebakaran yang berlaku sekitar jam 4 petang pada 10 Ogos lepas.

Derma ini telah disampaikan oleh Pegawai Pelajaran Daerah Sri Aman, Walter Lamat Kiyai kepada Guru Besar SK Jaong iaitu Mohd Tony Abdullah menerusi majlis ringkas yang berlangsung di sekolah itu kelmarin.

“Pihak Majlis Guru Besar Daerah Sri Aman telah melancarkan usaha untuk mengumpul derma daripada semua sekolah di sini semenjak SK Jaong dilanda musibah kebakaran pada 10 Ogos lepas.

“Hasil usaha ini, pihak kita telah berjaya mengumpul sebanyak RM4,548.70 daripada sekolah rendah dan menengah dari kawasan Sri Aman manakala selebihnya iaitu RM581.10 ini dikumpul dari syarikat Nozumi,” menurut Yang Dipertua Majlis Guru Besar Sri Aman iaitu Louis Aom.

Selain itu beliau juga mengalu-alukan pembabitan semua pihak terutama sekali syarikat swasta dari kawasan Sri Aman untuk turun padang bagi menghulurkan sumbangan terhadap SK Jaong selepas ini.

Hadir sama ialah Pengurus Syarikat Nozumi, Simon Wong, Guru Besar SK Selanjan, Leonard Libau, wakil Guru Besar SJK Chung Hua Bangkong, Khoo, guru serta kakitangan SK Pantu dan SK Jaong.

Terdahulu seramai 21 orang murid asrama lelaki dan 23 orang murid asrama perempuan SK Jaong terpaksa turun ke sekolah dari rumah masing-masing apabila asrama mereka musnah dijilat api dalam kejadian berkenaan.

Tamat.

No comments:

Post a Comment