Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 September, 2010

Pemuda dan Wanita SUPP perlu sedia hadapi pilihan raya - harden


Caption: RASMI...Harden (tengah) sambil diapit oleh ahli SUPP Simanggang yang lain ketika memotong kek sebagai simbolik perasmian majlis berkenaan.


SRI AMAN, Sabtu (25 Sept) – Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis mahu ahli Pergerakan Pemuda dan Pergerakan Wanita Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) cawangan Simanggang untuk bersedia menghadapi pilihan negeri yang bakal diadakan dalam masa terdekat kelak.

Katanya parti SUPP harus mempertahankan kerusi mereka terutama sekali di kawasan Dayak seperti DUN Simanggang dan ia menuntut kerjasama utuh dikalangan semua ahli termasuk pergerakan pemuda dan wanita mereka untuk mempertahankan kerusi terbabit selepas ini.

“Semua pihak tahu bahawa pilihan raya negeri akan berlangsung dalam masa terdekat kelak. DUN Simanggang yang menjadi milik SUPP selama ini merupakan salah satu daripada 11 buah kerusi parti berkenaan.

“Justeru saya yakin bahawa kerusi DUN Simanggang seperti lain-lain kerusi milik SUPP akan dapat dipertahankan pada pilihan raya negeri akan datang dengan adanya kerjasama erat dikalangan ahli,” katanya.

Harden yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Simanggang berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Makan Malam 2010 anjuran Pergerakan Pemuda SUPP cawangan Simanggang bertempat di sebuah restoran tempatan dalam bandar ini malam kelmarin.

Selain itu beliau juga menasihatkan pergerakan pemuda dan wanita SUPP Simanggang untuk lebih rajin turun padang bagi memantau dan meneliti masalah rakyat di kawasan ini selepas ini.

“SUPP Simanggang menerusi pemimpin dan ahli pergerakan pemuda serta wanitanya perlu kerap turun padang agar rakyat di sini dapat meluahkan masalah hidup mereka untuk tindakan selanjutnya selepas itu.

“Dengan berbuat demikian SUPP Simanggang secara tidak langsung akan dapat mendekati hati rakyat dan seterusnya menyakinkan mereka tentang keikhlasan kerajaan dalam membantu menaiktaraf hidup mereka dari masa ke semasa,” katanya.

Hadir sama ialah Temenggong Tan Chong Meng, Pemanca Sii Toh Peng, Kapitan Kuek Aik Seng, para ahli pergerakan pemuda dan pergerakan wanita SUPP bagi cawangan Simanggang.

Tamat.

No comments:

Post a Comment