Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 September, 2010

Hospital Betong rai Hari Raya



Caption:

1. JAMU...Dr Jeffery ketika menjamu makanan yang dihidang pada majlis berkenaan.

2. TAHNIAH...Tetamu jemputan khas sedang menyampaikan hadiah kepada seorang penerima ketika berlangsungnya majlis itu.

By Saleman Senin

BETONG, Isnin (27 Sept) – Persatuan Kebajikan Islam (PERKIP) Hospital Betong telah menganjurkan Majlis Ramah Tamah Aidilfitri 2010 bertempat di Hospital Bahagian Betong baru-baru ini.

Majlis yang dihadiri seramai 250 orang kakitangan Hospital Betong, PKD dan Pejabat Pergigian itu merupakan aktiviti wajib yang disenarai dalam takwim PERKIP Cawangan Betong.

Pegawai Kesihatan Bahagian Betong, Dr Jeffery Stephen ketika berucap merasmikan majlis itu memberitahu aktiviti ini secara tidak langsung dapat menyemai semangat muhibah dan kerjasama dikalangan kakitangan kesihatan Betong dari masa ke semasa.

“Konsep kunjung-mengunjung juga membolehkan semua kakitangan bertukar-tukar fikiran disamping mengekalkan hubungan tali silaturrahim dikalangan semua kakitangan berbilang kaum di sini.

“Majlis seperti ini haruslah dikekalkan bukan sahaja dalam perayaan ini tetapi juga terhadap semua perayaan yang disambut di Malaysia demi mengeratkan hubungan perpaduan dikalangan semua insan” katanya.

Terdahulu PERKIP cawangan Betong telah menyampaikan beberapa sumbangan dan hadiah kepada kakitangan mereka antaranya ialah Sumbangan Khiarat kepada Penolong Pegawai Perubatan Ebit Seng di atas kematian anak sulungnya baru-baru ini.

Hadiah juga turut disampaikan kepada dua pasangan kakitangan perubatan yang telah berkahwin juga kepada 15 orang kakitangan hospital serta klinik Betong yang berjaya mendapat cahaya mata untuk tahun ini serta tahun lepas.

Hadiah galakkan turut diberikan Munirah binti Seruja yang mendapat keputusan 5A dalam peperiksaan UPSR dan Sharifah Nur Aliyyah binti Wan Hussin yang mendapat keputusan 4A bagi peperiksaan yang sama.

Hadir sama pada majlis iatu ialah Pegawai Pergigian Bahagian Betong, Dr Dahlia Wati Aripin, dan Pengurus Fasiliti Faber Medi - Serve Hospital Bahagian Betong iaitu Audrey Alexandria.

Tamat.

No comments:

Post a Comment