Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 August, 2010

Sokongan terhadap Taib perlu diteruskan - Rayong

Mugshot: DR JOHNNICAL RAYONG NGIPA

SRI AMAN, Sabtu (28 Ogos) – Kepimpinan Ketua Menteri, Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud telah membawa status ekonomi Sarawak ke tahap yang lebih tinggi semenjak memegang tampuk pentadbiran Kerajaan Negeri semenjak tahun 1981 dahulu.

Justeru Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong anak Ngipa mahu beliau terus memimpin Kerajaan Negeri demi memastikan perkembangan ekonomi Sarawak terus pesat selepas ini.

Beliau yang wakil rakyat pro Barisan Nasional (BN) yakin dengan kepimpinan Taib untuk terus merancakkan lagi transformasi pembangunan menjelang gelombang kedua pembangunan negeri Sarawak.

“Pendirian saya berhubung perkara ini pernah dinyatakan secara peribadi kepada beliau (Taib) ketika berlangsungnya mesyuarat kabinet di Mulu. Setiap mereka yang hadir juga turut menyatakan pendirian terbabit.

“Jadi pendirian saya masih kekal hingga ke hari ini. Saya yakin dan percaya bahawa kepimpinan yang kuat serta unggul daripada beliau akan membolehkan Sarawak terus berkembang maju dari masa ke semasa,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Selain itu Rayong juga mahu penduduk berbialng kaum dalam negeri ini untuk melihat dan menghargai segala perubahan pesat yang berlaku di sekeliling mereka semenjak Taib menjadi Ketua Menteri.

Taib misalannya kata beliau telah memperkenalkan projek Koridor Tenaga Boleh Diperbaharui Sarawak (SCORE) yang sememangnya bakal memberi manfaat terhadap penduduk negeri ini dalam tempoh 10 hingga 15 tahun akan datang.

“SCORE merupakan salah satu daripada projek pembangunan yang diperkenalkan oleh beliau dan ia tidak termasuk lain-lain projek pembangunan yang kini giat dilaksana untuk penduduk pada masa sekarang.

“Kebolehan beliau memimpin BN dan Kerajaan Negeri membolehkan Sarawak menerima peruntukan pembangunan yang besar daripada Kerajaan Pusat. Justeru khidmat beliau masih amat diperlukan melainkan jika beliau benar-benar mahu bersara dari jawatan Ketua Menteri selepas ini,” katanya.

Tamat.

2 comments: