Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 August, 2010

Mahu ragut perempuan tapi sendiri kena belasah..kwang kwang

SRI AMAN, Selasa (24 Ogos) – Gara-gara mahu meragut beg tangan milik seorang wanita, seorang lelaki telah mengalami cedera parah di bahagian kepala dan patah tulang rusuk apabila dia dibelasah oleh orang ramai di kawasan Jalan Sabu malam tadi.

Kejadian yang berlaku sekitar jam 9 malam itu menyaksikan saspek berusia 30 tahun berkenaan dibelasah oleh orang ramai setelah dia cuba meragut beg wanita berkenaan di kawasan bulatan dalam bandar Sri Aman sebelum itu.

Ketua Polis Daerah Sri Aman, DSP Mat Jusoh bin Muhammad ketika dihubungi memberitahu seorang wanita berusia 26 tahun secara kebetulan memandu sebuah kereta dan berhenti di berdekatan dengan kawasan bulatan jalan dalam bandar Sri Aman sebelum berlakunya kejadian terbabit.

“Kemudian saspek yang sedang menunggang sebuah motorsikal dan melalui bulatan jalan berkenaan cuba bertindak membuka pintu kereta yang digunakan oleh wanita berkenaan.

“Suspek bertindak demikian dalam usahanya mahu meragut beg tangan milik wanita berkenaan yang diletakkan di sebelah tempat duduk hadapan penumpang. Bagaimanapun tindakan saspek berkenaan gagal,” katanya.

Mangsa yang menyedari saspek cuba meragut beg tangannya itu kata Jusoh kemudiannya bertindak memecut keretanya menuju ke restoran milik beliau di Jalan Sabu sebelum memaklumkan perkara terbabit kepada suaminya.

Saspek kata beliau yang dipercayai tidak putus berhubung cubaannya itu bertindak mengejar mangsa tanpa menyedari bahawa kehadirannya ke restoran terbabit sememangnya sudah ditunggu oleh orang ramai di situ.

“Saspek yang menyedari kehadiran orang ramai di restoran berkenaan akhirnya gagal cuba melarikan diri. Dia akhirnya dibelasah oleh orang ramai sehingga mengalami cedera parah di kepala dan patah tulang rusuk,” katanya.

Pihak Ibupejabat Polis Daerah Sri Aman yang menerima laporan berhubung kejadian itu kata Jusoh kemudiannya bergegas ke lokasi tersebut sebelum bertindak menghantar saspek ke Hospital Sri Aman untuk tujuan rawatan lanjut.

“Saspek kemudiannya dihantar ke Hospital Umum Sarawak berhubung kecederaan parah yang dialami oleh suspek menerusi kejadian berkenaan pada malam itu juga,” katanya sambil menambah mangsa yang juga pemilik restoran makanan laut itu telah membuat laporan polis mengenai kejadian terbabit.

Tamat.

No comments:

Post a Comment