Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

31 August, 2010

Dua beranak selamat dalam eksiden


Caption: MALANG...Kenderaan yang digunakan oleh mangsa kelihatan rosak teruk dalam kejadian kemalangan pada awal pagi ini.

Saleman Senin

BETONG, Isnin (30 Ogos) – Nasib menyebelahi dua beranak dari kawasan Suri, Debak apabila hanya mengalami cedera ringan dalam kes kemalangan sendiri di kawasan Bebanggai, Kilometer 7, Jalan Dabok – Betong, Betong awal pagi hari ini.

Sebelum berlakunya kemalangan terbabit kata sumber, si bapa sedang memandu kenderaan pacuan empat roda jenis Mitsubishi Commonrail bersama anaknya dalam perjalanan dari Debak menuju ke Bandar Betong sekitar jam 8 pagi.

“Mangsa yang hanya dikenali sebagai Kanselor Jawa dari Suri, Debak itu dipercayai cuba memotong sebuah kenderaan di hadapan mereka ketika hujan turun di kawasan Betong pagi tadi.

“Bagaimanapun sebaik sahaja berjaya memotong, kenderaan yang dipandu oleh mangsa dipercayai telah hilang kawalan sebelum ia terbabas ke kawasan bukit tepi jalan raya terbabit,” kata sumber.

Kenderaan yang dipandu oleh mangsa menurut sumber juga dipercayai telah berpusing sebanyak tiga lagi sebelum ia menghentam kawasan berbukit yang terletak di kawasan bahu kiri jalan raya berkenaan.

Bagaimanapun kenderaan mangsa yang rosak teruk dalam kejadian kemalangan berkenaan hanya menyebabkan Kanselor Jawa bersama anaknya mengalami kecederaan ringan.

Ambulan tiba di tempat kejadian kemalangan beberapa minit kemudiaan sebelum kedua-dua mangsa dihantar ke Hospital Bahagian Betong untuk tujuan rawatan lanjut selepas itu.

Difahamkan bahawa faktor jalan licin akibat hujan telah menyebabkan kenderaan yang dipandu oleh dua beranak berkenaan hilang kawalan sebelum terbabas dan melanggar bukit berkenaan.

“Ini kali kedua kes kemalangan jalan raya dicatatkan berlaku di lokasi ini dalam bulan ini. Kemalangan pertama dahulu melibatkan kenderaan jenis Perodua Viva dan Proton Satria,” menurut sumber.

Tamat.

No comments:

Post a Comment