Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 July, 2010

PPd Betong anjur ceramah



Caption:

1. FOKUS...Sebahagian daripada para pelajar yang mengikuti kursus berkenaan kelmarin.

2. CERIA...Dr Zufaryadi ketika sedang menyampaikan ceramah kepada para pelajar di dewan berkenaan.


BETONG, Ahad (25 Julai) - Usaha membimbing dan mendidik generasi dalam menjana pembangunan negara menerusi pembangunan insan sentiasa diterapkan dalam aspirasi pendidikan holistik yang diamalkan ketika kemajuan negara terus berkembang pesat.

Oleh itu Pejabat Pelajaran Daerah Betong telah diamanahkan menjadi pengelola sesi ceramah sempena Program Sejiwa Senada yang berlangsung di Dewan Panglima Rentap, Betong kelmarin.

Jurucakap penganjur ketika ditemui memberitahu ceramah ini telah dihadiri sekitar 600 orang penduduk yang terdiri daripada para pelajar dan ibubapa dari sekitar kawasan Betong.

“Pihak pendidikan mahu memberi peransang dan galakkan kepada para pelajar tentang peluang kerjaya dan halatuju hidup masing-masing setelah menamatkan sesi persekolahan selepas ini.

“Justeru pihak kita berharap agar ibubapa dan pelajar memanfaatkan sepenuhnya segala pengetahuan yang mereka peroleh menerusi sesi ceramah berkenaan di masa akan datang,” katanya.

Bagi menjayakan ceramah ini pihaknya menurut beliau telah menjemput Ketua Penolong Pengarah, Unit Latihan dan Pembangunan Sumber Manusia Jabatan Ketua Menteri, Dr. Zufaryadi bin Abdullah untuk mengendalikan ceramah tersebut.

“Beliau telah menyampaikan ceramah berjudul “Laluan dan Peluang Kerjaya Dalam Pelbagai Organisasi bagi Lepasan SPM dan STPM” terhadap para ibubapa dan penduduk dalam program ini.

“Pihak kita juga turut menjemput Pegawai Kesihatan Bahagian Betong, Dr Jeffery Steven untuk menyampaikan ceramah berjudul “Kesihatan Menjana Pembangunan Negara” pada program itu,” katanya.

Terdahulu Majlis Perasmian Program Sejiwa Senada telah dirasmikan oleh Datuk Patinggi Tan Sri Alfred Jabu anak Numpang di dewan berkenaan pagi kelmarin. Dianggarkan seramai 3,000 orang pengunjung telah menghadiri majlis tersebut.

Tamat.

No comments:

Post a Comment