Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 July, 2010

Penjawat awam perlu cergas


Caption: UNTUK KESIHATAN...Harden (tiga kanan) bersama Wahbi (dua kiri), Shamshuddin (dua kanan), Felicia (kanan sekali) ketika mengambil bahagian dalam program berkenaan.

SRI AMAN, Ahad (25 Julai) – Kerajaan amat prihatin dan komited untuk melahirkan golongan penduduk termasuk anggota perkhidmatan awam yang sihat dan cergas baik dari segi fizikal serta mental selama ini.

Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis berkata kerajaan komited untuk berbuat demikian agar kakitangan awam dapat memberikan perkhidmatan yang cemerlang untuk penduduk dari masa ke semasa.

“Untuk itu kerajaan telah membina pelbagai kemudahan sukan yang menelan belanja jutaan ringgit demi membolehkan penduduk khasnya penjawat awam untuk melakukan aktiviti kecergasan selama ini.

“Bagaimanapun adalah sia-sia jika penjawat awam tidak menggunakan kemudahan ini. Justeru saya menasihat penjawat awam di kawasan Sri Aman untuk menggunakan sepenuhnya kemudahan ini pada waktu lapang,” katanya.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Simanggang berkata demikian ketika berucap merasmikan Program Senam Rakyat Sri Aman 2010 di Taman Panorama Benak, Sri Aman hari ini.

Selain itu Harden juga mahu lebih banyak persatuan untuk turun padang menganjurkan program kesihatan dan kecergasaan yang membabitkan penduduk di sekitar kawasan Sri Aman selepas ini.

“Tujuannya ialah untuk memberi kesedaran yang lebih mendalam untuk penduduk di kawasan Sri Aman berhubung aspek kesihatan dan kecergasan. Maka diharap agar persatuan di sini lebih proaktif menganjur aktiviti kesihatan di masa akan datang,” katanya.

Terdahulu Program Senam Rakyat Sri Aman 2010 yang membabitkan 400 orang kakitangan awam dalam bandar ini telah memulakan aktiviti senaman bermula jam 7.30 pagi hingga 9 pagi.

Hadir sama ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Saribas, Dr Haji Wahbi bin Junaidi, Residen Bahagian Sri Aman, Abang Shamsuddin Abang Seruji, Timbalan Residen Sri Aman (Bahagian Sosial), Felicia Tan dan ketua kaum di sini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment