Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 July, 2010

Pemuda mati ditembak masa memburu di Lubok Antu

LUBOK ANTU, Isnin (26 Julai) – Seorang pemuda maut dipercayai terkena tembakan senjata api ketika sedang memburu bersama tiga orang rakannya dalam kawasan ladang kelapa sawit sekitar kawasan penempatan Sebangki Panjai, Lubok Antu sekitar jam 7 petang kelmarin.

Pemuda yang maut dalam kejadian ini dikenali sebagai Keneddy Banyan anak Labang, 23, dari Rumah Endawi Janting, Nanga Jela, Penempatan Semula Fasa II, Batang Ai, Lubok Antu.

Ketua Polis Daerah Lubok Antu, DSP George Merejok ketika mengesahkan kejadian berkenaan memberitahu mangsa mati di tempat kejadian akibat satu tembakan yang mengenai dadanya.

Ekoran kejadian itu, bapa mangsa kata beliau telah membuat laporan polis berhubung kejadian tersebut di Balai Polis Lubok Antu malam tadi.

“Mangsa dikatakan pergi memburu bersama tiga lagi rakannya yang berusia dalam lingkungan umur antara 30 hingga 50 tahun di sebuah ladang kelapa sawit di sini. Mangsa bersama tiga rakannya itu dipercayai berpecah kepada dua kumpulan ketika melakukan kegiatan memburu berkenaan.

``Satu das tembakan kedengaran secara tiba-tiba selepas itu. Rakan mangsa yang pemeriksaan setelah terdengar tembakan itu mendapati mangsa telah terkena tembakan di bahagian dada,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata, selepas bapa mangsa membuat laporan, sepasukan polis telah dikejarkan ke tempat kejadian untuk membawa balik mayat mangsa sebelum dihantar ke Hospital Sri Aman untuk bedah siasat.

Katanya, polis turut menangkap tiga lelaki dan memohon perintah tahanan reman ke atas ketiga-tiga mereka di Mahkamah Majistret Sri Aman bagi membantu siasatan dan kes ini akan disiasat kes mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

habis

No comments:

Post a Comment