Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

01 July, 2010

Orang Engkilili sokong kepimpinan Rayong - Seman


Caption: SELAMAT DATANG YB...Seorang kakitangan sekolah sedang menyematkan bunga di baji Seman sambil disaksikan oleh Rayong (kanan beliau) sebaik sahaja tiba pada majlis berkenaan.

LUBOK ANTU, Rabu (30 Jun) – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jemoreng, Abu Seman Jahwie menyatakan sokongannya terhadap kepimpinan Dr Johnnical Rayong anak Ngipa selaku ADUN kawasan Engkilili.

Katanya kebolehan Rayong dalam meneraju pembangunan di kawasan DUN Engkilili selama ini nyata amat disenangi oleh penduduk di situ menerusi sokongan yang dinyatakan oleh mereka di media cetak selama ini.

“Penduduk di kawasan DUN Engkilili nyata amat menyukai beliau (Rayong). Kebolehan beliau dalam memimpin dan meneraju pembangunan hidup penduduk disini menjadi faktor utama sebab saya menyokong kepimpinan beliau.

“Justeru saya berharap agar Rayong terus disokong oleh semua penduduk di sini kerana dia adalah seorang wakil rakyat yang mesra penduduk dan rajin dalam membangunkan hidup penduduk di sini,” katanya.

Beliau berkata demikian pada Majlis Perasmian Majlis Ngiling Tikai 2010 bertempat di Dewan Sri Kenyalang, Sekolah Kebangsaan (SK) San Semanju, dalam kawasan Lubok Antu hari ini.

Sementara itu Seman juga menasihatkan semua penduduk kawasan Engkilili untuk terus menyokong kepimpinan kerajaan Barisan Nasional (BN) demi kesinambungan pembangunan hidup mereka selepas ini.

Kata beliau hanya BN sahaja yang mampu memperjuangkan kebajikan hidup penduduk dengan menyalurkan pelbagai jenis bantuan dan peruntukan pembangunan di kawasan penempatan mereka selama ini.

“Oleh itu saya berharap agar penduduk menyokong penuh Dasar Politik Pembangunan yang diilhamkan oleh Ketua Menteri, Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud dari masa ke semasa,” katanya.

Rayong yang telah merasmikan majlis berkenaan telah mengumumkan peruntukan peruntukan Projek Kecil Luar Banar (MRP) bernilai RM3,000 kepada Persatuan Ibubapa dan Guru (PIBG) SK San Semanju.

Hadir sama ialah Guru Besar SK San Semanju, Rosalind Emeline Dundang, Pengerusi PIBG SK San Semanju, Jala anak Patan dan wakil kepada Ahli Parlimen Lubok Antu iaitu Zainie Aji.

Tamat.

No comments:

Post a Comment