Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

27 July, 2010

Mansor menang motorsikal modenas dari e-peraduan



Caption: YAHUU...Razali (kanan) sedang menyampaikan hadiah kepada Mansor ketika berlangsungnya program berkenaan.


BETONG, Selasa (27 Julai) – Tuah menyebelahi Mansor bin Abon apabila berjaya memenangi hadiah utama berupa motorsikal berjenama Modenas menerusi acara e-peraduan yang berlangsung di kauter pameran sempena sambutan Program Senada Sejiwa Bahagian Betong 2010 kelmarin.

Mansor yang berjaya menjawab dan meneka dengan tepat setiap soalan yang diberikan dalam acara e-peraduan ini bagi membolehkan beliau membawa pulang hadiah sumbangan Lembaga Penyatuan dan Pemulihan Tanah Sarawak (SALCRA) terbabit.

Hadiah kedua menerusi acara e-peraduan pula menjadi milik Nancy anak Rimong yang telah berjaya membawa pulang hadiah berupa satu set televisyen LCD 34’ hasil sumbangan Hock Peng Realty Betong.

Manakala itu Ismail bin Mahrip pula berjaya memenangi hadiah tempat ke-3 berupa sebuah peti sejuk hasil sumbangan Betong Premix mmenerusi acara e-peraduan berkenaan.

Hadiah tempat ke-4 menerusi acara e-peraduan ini pula telah menjadi milik Tay Guan Kai yang membawa pulang sebuah mesih basuh hasil sumbangan syarikat Wazum Sendirian Berhad.

Mansor, Nancy, Ismail dan Tay adalah merupakan empat dari 647 orang penduduk yang mengambil bahagian dalam e-peraduan terbabit bagi merebut empat hadiah utama dan lain-lain hamper yang disediakan dalam program berkenaan.

Kesemua hadiah utama e-peraduan ini telah disampaikan oleh Pengarah Unit Pembangunan Sumber Manusia dan Kualiti, Jabatan Ketua Menteri Sarawak, Dr Razali Abon yang seterusnya merasmikan Majlis Penutupan Program Sejiwa Senada Bahagian Betong 2010.

Terdahulu Program Senada Sejiwa yang bermula dari 23 hingga 25 Julai lalu turut menyaksikan Regatta Betong 2010 di Sungai Layar dan acara sukaneka yang menawarkan 20 jenis acara sukan.

Antara pemenang yang telah mengambil bahagian ialah JKKK Kampung Masjid Betong yang telah berjaya memenangi acara Kuit, Mengupas Buah Pinang, Lumba Dalam Guni(wanita) dan pangkah Gasing.

SMK Saint Augustine Betong pula telah berjaya memenangi acara Lumba Perahu Darat(terbuka), Sepak Takraw Bulatan, Lumba Dalam Guni manakala Kampung Baru Betong muncul pemenang Pertandingan Street Soccer.

Balai Bomba dan Penyelamat Bahagian Betong pula menerusi acara sukaneka berkenaan telah berjaya memenangi acara tarik Tali Kategori Lelaki dan Wanita serta Batak Lampong.

Tamat.

No comments:

Post a Comment