Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

01 July, 2010

500 hadiri Forum Perdana di Masjid Jamek Betong



Caption:

1. SERIUS...Ahli panel ketika sedang sibuk mengendalikan sesi forum perdana yang berlangsung di Masjid Jamek Betong.

2. FOKUS...Sebahagian daripada penduduk yang hadir bagi menonton forum perdana yang berlangsung di Masjid Jamek Betong.

BETONG, Khamis (1 Julai) – Jawatankuasa Pengurusan Masjid Jamek Betong telah menganjurkan Majlis Forum Perdana bertempat di perkarangan Masjid Jamek Betong malam kelmarin.

Penganjuran Forum Perdana bertajuk “Memantap Ukhuwah Memperkasa Ummah” ini telah mendapat kerjasama Jabatan Agama Islam Sarawak Bahagian Betong dan Lembaga Amanah Melayu Betong.

Setiausaha Jawatankuasa Pengurusan Masjid Jamek Betong, Abdul Rahman bin Ismail, ketika ditemui memberitahu forum ini merupakan salah satu program yang telah dirancang dalam takwim pengurusan Masjid Jamek Betong.

“Forum ini bertujuan untuk mengetengahkan nilai-nilai ajaran agama Islam kepada semua penduduk kampung khusus sekali penduduk Islam di kawasan Betong menerusi program berkenaan.

“Majlis Forum Perdana anjuran pihak kita nyata mendapat sambutan yang amat mengalakkan daripada penduduk kampung menerusi bantuan dan sokongan daripada pihak Jabatan Agama Islam Sarawak Bahagian Betong dan Lembaga Amanah Melayu Betong,” katanya.

Terdahulu Pegawai dari Jabatan Agama Islam Sarawak Betong, Ustaz Affendi bin Ismail telah mempengerusikan forum berkenaan yang turut dihadiri sekitar 500 orang penduduk Kampung Melayu Betong dan sekitarnya bersama kakitangan kerajaan yang lain.

Forum perdana yang bermula selepas solat Isya’ telah dijayakan oleh dua orang panel jemputan khas iaitu Pegawai daripada jabatan Agama Islam Sarawak Sibu, Ustaz Haji Osman bin Haji Ibrahim dan Pegawai daripada Jabatan Agama Islam Sarawak Kuching, Ustaz Abang Burhanuddin bin Haji Abang Ahmad Masunie.

Kedua-dua mereka mempunyai pengalaman luas dalam mengendalikan majlis seumpama itu dan seringkali menjadi ahli panel jemputan dalam majlis keagamaan di sekitar negeri Sarawak. Forum perdana ini telah berakhir sekitar jam 10.30 malam itu.

Tamat.

No comments:

Post a Comment