Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

18 July, 2010

121 murid join Program Kecemerlangan UPSR DUN Simanggang


Caption: PEWARIS NEGARA...Antara murid-murid yang mengambil bahagian dalam Program Kecemerlangan UPSR DUN N.27 Simanggang di SK Kem Pakit bermula 15 hingga 17 Julai lalu.

SRI AMAN, Sabtu (17 Julai) – Seramai 121 orang murid dari sembilan buah sekolah rendah dari kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Simanggang telah mengambil bahagian dalam Program Kecemerlangan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) DUN N.27 Simanggang di Dewan Perkasa, Sekolah Kebangsaan (SK) Kem Pakit, Sri Aman.

Sembilan buah sekolah yang mengambil bahagian dalam Program Kecemerlangan UPSR DUN N.27 Simanggang bermula dari 15 Julai hingga 17 Julai ini ialah SK Kem Pakit, SK Abang Aing, SK Nangga Klassen, SK Saint Luke, SK Sri Aman, SK Melugu, SK Temudok Kem, SK Saint Lawrence dan SK Batu Lintang.

Jurucakap penganjur ketika ditemui memberitahu bahawa program ini bertujuan meningkatkan motivasi dikalangan murid-murid bagi membolehkan mereka mencapai sasaran dalam peperiksaan UPSR tahun ini.

“Program ini juga bertujuan untuk membolehkan pihak sekolah mencapai sasaran sebanyak 87.88 peratus dengan enam orang mendapat keputusan 6A menerusi peperiksaan UPSR tahun ini.

“Murid-murid menerusi program ini juga secara tidak langsung akan mendapat pendedahan yang luas mengenai teknik-teknik menjawab soalan UPSR dengan penuh berkualiti pada ujian terbabit,” katanya.

Justeru pihak penganjur berharap agar kesemua 121 orang murid berkenaan dapat memanfaatkan sepenuhnya masa ujian UPSR dengan penuh berkualiti demi mencapai sasaran berkenaan selepas ini.

Terdahulu kesemua 121 orang murid menerusi program ini telah menghadiri ceramah Matematik 1 dan ceramah Matematik 2 yang dikendalikan oleh Zoshi Salam manakala Saleena Mohd Sukor pula mengendalikan ceramah Bahasa Malaysia pada hari pertama perlaksanaan program berkenaan.

Ceramah Bahasa Inggeris 1 dan Bahasa Inggeris 2 pada hari kedua perlaksanaan program ini dikendalikan oleh Winston Rangga anak Lai manakala ceramah Sains pula dikendalikan oleh Enttin Lambat. Nasir Len telah menyampaikan ceramah motivasi kepada murid pada hari terakhir perlaksanaan program berkenaan.

Majlis penutupan Program Kecemerlangan UPSR DUN N.27 Simanggang di Dewan Perkasa, SK Kem Pakit, Sri Aman ini telah dirasmikan oleh Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis.

Tamat.

No comments:

Post a Comment