Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

10 June, 2010

Diamond Interest ketengah produk kesihatan dan tanaman yang menarik


Caption: MENARIK...Diamond Interest memperkenalkan beberapa buah produk untuk kegunaan penduduk dalam negeri ini.

SRI AMAN, Rabu (9 Jun) – Syarikat Diamond Interest Sendirian Berhad kini memperkenalkan produk baja semburan jenis D.I Grow untuk para petani atau pekebun dalam negeri ini khususnya di Sri Aman.

Jurucakapnya, Malinda Angkom ketika bercakap kepada media memberitahu produk baja semburan D.I Grow keluaran Diamond Interest yang dihasilkan di Pulau Pinang ini telah mengunakan teknologi daripada Amerika Syarikat.

“D.I Grow mempunyai dua komposisi yang berbeza untuk digunakan di dalam pelbagai fasa pertumbuahan dimana masing-masing mempunyai komposisi NPK iaitu 21:21:21 dan 12:25:30.

“Oleh yang demikian baja semburan D.I Grow ini khas digunakan untuk tujuan kesuburan dan pengalakan bagi kesemua jenis tanaman termasuk sayur-sayuran, pokok bunga dan buah-buahan,” katanya.

Baja D.I Grow yang dijual dalam bentuk pek 4L (Liter) dan 1L ini kata Malinda bukan saja mampu menambahkan hasil malah turut mampu mengurangkan kos baja disamping bersifat mesra alam.

“Hasilnya kebanyakan petani dan pekebun sekarang menggunakan baja semburan D.I Grow. Contohnya seorang pekebun di Rumah Janggu, Nanga Lasi, Pakan telah menggunakan baja D.I Grow untuk tujuan penanaman buah Mata Kuching di kebunnya.

“Sebelum itu hasil buah Mata Kuchingnya kurang manis dan tidak lunak. Namun begitu setelah menggunakan baja D.I Grow sejak tahun lepas kesemua 63 pokok buah Mata Kuchingnya menghasilkan rasa yang manis dan lunak,” katanya sambil menambah pekebun mengeluarkan hasil sebanyak 300kg semenjak menggunakan baja berkenaan.

Selain itu pihak Diamond Interest katanya juga turut memperkenalkan sejenis produk makanan tambahan kesihatan seperti Chlorophyll plus Guaranna, Yeeginko, Goatsmilk, Korean Ginseng dan sebagainya.

Chlorophyll Plus Guarana kata Marlinda bertujuan untuk penyahtoksikfikasian serta menghalang pertumbuhan bakteria dan meningkatkan kesihatan mulut, melambatkan proses penuaan dan meningkatkan system imuniasi disamping meningkatkan tenaga tubuh serta mengaktifkan proses pembinaan sel badan.

“Produk Yeeginko pula adalah amat baik bagi orang yang menghidap penyakit Strok, Kolestrol Tinggi, penyakit jantung, Sengugut, Gout, Migrain dan kurang daya ingatan merosot.

“Ini kerana produk Yeeginko berkemampuan untuk membuka saluran darah dalam tubuh badan kita disamping mempertingkatkan lagi daya ingatan individu selain membersih saluran arteri jantung,” katanya sambil menambah bahawa mereka yang ingin mengetahui lebih lanjut menghubungi beliau sendiri di talian 013-8242593.

Tamat

No comments:

Post a Comment