Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 May, 2010

Wakil Rakyat BN umpama Angsa bertelur emas - Rayong


Caption: TERIMALAH...Dr Rayong (dua kiri) ketika menerima cenderamata daripada Tr Repong (kanan) pada majlis itu.

ENGKILILI, Isnin (24 Mei) – Wakil rakyat Barisan Nasional (BN) adalah ibarat ‘angsa yang bertelurkan emas’ demikian menurut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong anak Ngipa.

Ini kerana menerusi wakil rakyat BN kata beliau, rakyat di kawasan terbabit akan menerima pelbagai projek pembangunan yang sememangnya akan meningkatkan taraf hidup mereka selepas itu.

“Kerajaan berkemampuan menyalurkan sumber peruntukan pembangunan terhadap wakil rakyat di sesebuah kawasan itu selagi rakyatnya menyokong penuh BN dari masa ke semasa.

“Oleh sebab itu tindakan menolak wakil rakyat BN akan menimbulkan kerugian terhadap rakyat di kawasan itu sendiri. Akibatnya ialah mereka akan ketinggalan dari segi pembangunan berbanding rakyat di lain-lain yang sentiasa menyokong BN,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Program 1Malaysia Bersama Pemimpin di Rumah Repong, Tebarong, Skrang dalam daerah kecil Engkilili, Sri Aman anjuran Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Sarawak N.28 Engkilili kelmarin.

Selain itu Rayong juga meminta rakyat di Engkilili untuk terus menyokong Dasar Politik Pembangunan yang diilhamkan oleh Ketua Menteri Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud semenjak 30 tahun lepas.

“Dasar politik pembangunan telah berjaya mengubah wajah pembangunan di negeri Sarawak. Justeru rakyat khasnya di Engkilili harus sentiasa menyokong BN demi kesinambungan pembangunan selepas ini,” katanya.

Hadir sama ialah Setiausaha Politik kepada Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Malaysia, Dr Richard Rapu, Pegawai Daerah Lubok Antu, Nelson Mujah Girie, Pegawai Penerangan Parlimen JASA P.203, Lubok Antu Geoffery Baja Ricky Maba, Pembantu Luar Kanan JASA N.28 Engkilili, Edwin Ancheh, Pembantu Luar Kanan JASA N.29 Batang Ai, Lindalyn Kawi dan ketua kaum di sini.

Tamat....

No comments:

Post a Comment