Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 May, 2010

SK Muton meriahkan Majlis Pasca Gawai


Caption: ANGGUN...Para peserta Ratu Kebaya ketika menampilkan gaya masing-masing menerusi Majlis Pasca Gawai Dayak 2010 Peringkat Sekolah SK Muton baru-baru ini.

DEBAK, Sabtu (29 Mei) – Sekolah Kebangsaan (SK) Muton telah mengadakan beberapa aktiviti menarik bagi memeriahkan suasana sambutan Majlis Pasca Gawai Dayak 2010 Peringkat Sekolah bertempat di sekolah berkenaan baru-baru ini.

Antara aktiviti berkenaan ialah Program Sukaneka Untuk Murid-Murid, Sukaneka Untuk Ibubapa, Majlis Makan Malam, Pertandingan Karaoke Untuk Persatuan Ibubapa dan Guru (PIBG) SK Muton dan Ratu Kebaya.

Majlis Pasca Gawai SK Muton ini dimulakan dengan Sukaneka untuk Murid-Murid pada waktu pagi sebelum acara diteruskan dengan sukaneka untuk PIBG pada waktu petang hari berkenaan.

Pada sebelah malam pula diadakan majlis makan malam yang membabitkan seramai 150 orang hadirin yang terdiri daripada para guru, kakitangan sokongan sekolah dan ibubapa murid sekolah terbabit.

Majlis Makan Malam itu dimeriahkan lagi Pertandingan Ratu kebaya yang menyaksikan Rendung anak Emparan muncul johan manakala Catherine Amoi anak Dawa dan Selimah anak Meling muncul pemenang tempat ke-2 dan ke-3 dalam pertandingan itu.

Sementara itu Pertandingan Karaoke pula menyaksikan Jenun muncul juara sambil diikuti oleh Chuat Siu dan Catherine yang menduduki tempat ke-2 dan tempat ke-3 bagi pertandingan ini

Guru Besar SK Muton, Jamali bin Seman telah menyempurnakan majlis penyampaian hadiah kepada semua pemenang aktiviti yang diadakan bersempena dengan sambutan Majlis Pasca Gawai SK Muton ini.

Sambutan Pasca Gawai SK Muton ini diserikan lagi dengan pemberian hadiah kepada pemenang Teka Gula-gula dan Cabutan Tiket Bertuah pada malam berkenaan.

Tamat.

No comments:

Post a Comment