Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 May, 2010

Promosi Tupperware di Betong


Caption: FOKUS...Antara ahli Tupperware Sarawak yang hadir untuk mendengar ceramah mengenai produk terbabit kelmarin.

oleh Saleman Senin,

BETONG, Isnin (24 Mei) - Seramai 90 orang ahli Tupperware Sarawak menghadiri Program Demonstrasi Produk Tupperware untuk semua ahli dalam kawasan Betong bertempat di Dewan Jubli, Tapah Inn, Betong kelmarin.

Program khas daripada syarikat New Chara Enterprise Kuching yang dikendalikan oleh Senior Executive Director, Tupperware Sarawak iaitu Annie Chong bertujuan untuk memperkenalkan cara memasak secara sihat.

“Produk Tupperware telah wujud semenjak 64 tahun yang lalu di dunia manakala di negara kita ia telah wujud selama 45 tahun lepas sambil memperkenalkan lebih 200 jenis produk hingga ke masa sekarang.

“Untuk memperagakan produk Tupperware demi kesihatan yang berpanjangan, pihak kami kini akan memperkenalkan produk terbabit kepada media massa bermula awal bulan Jun tahun ini,” katanya.

Menerusi program jelajah Sarawak kata Annie, pihaknya telah memperkenalkan produk Tupperware jenis Steam It iaitu bekas memasak secara mengukus dan juga produk ‘Eco Bottle’ iaitu bekas yang diluluskan bagi tujuan simpanan air dalam peti ais.

“Justeru pihak kami berharap agar produk Tupperware jenis Steam It dan Eco Bottle ini mendapat sambutan daripada orang ramai khususnya dari kawasan Betong bagi tujuan hidup sihat di masa akan datang,” katanya.

Terdahulu kesemua 90 orang ahli Tupperware Sarawak yang menghadiri Program Demonstrasi Produk Tupperware ini berpeluang untuk menyaksikan demonstrasi memasak menggunakan produk Tupperware yang mudah dan ringkas.

Sesi Program Demonstrasi Produk Tupperware ini berakhir dengan semua ahli telah diberi cenderamata sebagai tanda penghargaan daripada pihak New Chara Enterprise Kuching.

Tamat.

No comments:

Post a Comment