Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 April, 2010

Cyber Croc juara Rythm Of 1Malaysia











Caption: UNTUK ALBUM...Para kumpulan pemenang merakamkan gambar kenangan bersama Yusli (duduk tengah kanan), Zaidi (duduk tengah kiri) dan petugas Pertandingan Rythm Of 1Malaysia yang lain di sini hari ini.

SRI AMAN, Ahad (2 Mei) – Kumpulan Cyber Croc muncul juara Pertandingan Ryhtm Of 1Malaysia menerusi pertandingan peringkat akhir yang berlangsung di Minis Stadium Sri Aman hari ini.

Cyber Croc yang berjaya membawa pulang hadiah kemenangan bernilai RM800 menerusi Pertandingan Ryhtm Of 1Malaysia ini muncul juara setelah mengumpul mata sebanyak 66.34 peratus menerusi persembahan lagu berjudul Semangat Lamina dan Bengang.

Kedudukan tempat ke-2 pula dimenangi oleh kumpulan Short-C-Cute yang berjaya membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM600 menerusi persembahan lagu berjudul Dari Kaca Mata dan Debunga Wangi.

Kumpulan dari Saratok, Muhibbah Studio berjaya membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM400 setelah menduduki tempat ke-3 dalam pertandingan ini menerusi persembahan lagu berjudul Kesal dan Kamar Unggu.

Dua buah lagu kumpulan yang berjaya membawa pulang hadiah wang saguhati bernilai RM200 pada Pertandingan Ryhtm Of 1Malaysia ini ialah kumpulan Inspirasi dan Un X’treme.

Kumpulan Inspirasi mempersembahkan lagu berjudul Madah Berhelah dan Aku Stesy manakala kumpulan Un X’treme pula mempersembahkan lagu berjudul Diari Habil Qabil dan Musibah.

Lima buah kumpulan yang layak ke peringkat akhir Pertandingan Ryhtm Of 1Malaysia berkenaan hari ini ialah kumpulan D’addario, The Weapon, Ameringgo, D SE 3rd Generation dan Norinaki.

Kesemua lima buah kumpulan yang memperoleh kedudukan tempat pertama hingga kelima dalam Pertandingan Ryhtm Of 1Malaysia ini kemudiannya dijemput untuk melakukan persembahan khas di Pentas Kebudayaan Pesta Benak pada malam itu.

Pertandingan peringkat akhir Ryhtm Of 1Malaysia turut disaksikan oleh Pegawai Perpaduan dan Intergrasi Nasional Bahagian Sri Aman, Mohd Yusli Nasir, SAO Zaidi Sarkawi, Timbalan Pengerusi KRT Kampung Muhibah, Ramli Abu Sera dan 500 orang penduduk dalam bandar ini.

Terdahulu sejumlah 35 buah kumpulan mengesahkan penyertaan masing-masing dalam Pertandingan Rythm Of 1Malaysia yang bakal berlangsung di Mini Stadium Sri Aman yang bermula pada 30 April.

Tamat.

No comments:

Post a Comment