Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

31 March, 2010

Zon Saratok unggul - kategori berpasukan 12 Tahun Kebawah di Bahagian Betong




Caption:
1. KAMI JUARA...Pasukan Zon Saratok merakamkan gambar kenangan sebaik sahaja muncul pemenang pada kejohanan terbabit.

2. TAHNIAH...Mahli sedang menyampaikan hadiah kepada para peserta kejohanan berkenaan.
oleh Saleman Senin

DEBAK, Rabu (31 Mac) – Pasukan Zon Saratok telah membuktikan mereka adalah merupakan kuasa Sepak Takraw bagi kategori berpasukan 12 Tahun Kebawah di Bahagian Betong apabila muncul juara Kejohanan Sepak Takraw MSS 12 Tahun Kebawah Bahagian Betong.


Zon Saratok muncul juara kejohanan berkenaan setelah berjaya menundukkan saingan pasukan Zon Spaoh dengan memenangi dua set regu (2-0) berturut-turut pada perlawanan akhir yang berlangsung kelmarin.


Dengan kemenangan terbabit Zon Saratok yang merupakan atu-satunya wakil daripada Daerah Saratok ke kejohanan kali ini telah berjaya mempertahankan kejuarannya untuk kali kedua bagi kejohanan yang sama pada tahun lepas.


Manakala itu pasukan Zon Pusa pula telah muncul pemenang tempat ke-3 apabila berjaya menewaskan pasukan Zon Debak dengan kemenangan dua set beregu secara berturut-turut menerusi perlawanan untuk merebut kedudukan tempat ke-3.


Terdahulu pasukan Zon Saratok telah mara ke perlawanan akhir kejohanan terbabit setelah berjaya menewaskan pasukan pasukan Zon Pusa dengan keputusan set regu 2-1 pada perlawanan peringkat separuh akhir sebelumnya.


Pasukan naib juara iaitu Zon Spaoh pula berjaya mara ke perlawanan akhir kejohanan berkenaan setelah menundukkan saingan pasukan Zon Debak pada perlawanan separuh akhir menerusi kemenangan set regu 2-0.


Majlis penangguhan dan penyampaian hadiah kepada para pasukan yang muncul sebagai pemenang pada kejohanan itu telah disempurnakan oleh Pegawai Pelajaran Daerah Betong, Mahli bin Rosli.


Hadir sama ialah Guru Besar SK Suri Debak, Rashid bin Talip, Guru Besar SK Datuk Bandar Debak, Rapaie bin Bulat dan para pengerusi Zon serta lain-lain kakitangan sekolah di bahagian Betong.


Kejohanan yang disertai oleh pasukan dari Zon Pusa, Zon Spaoh, Zon Betong dan Zon Saratok telah berlangsung di Sekolah Kebangsaan (SK) Datuk Bandar Debak bermula 29 hingga 30 Mac ini tadi.


Kejohanan anjuran Pejabat Pelajaran Daerah Betong sambil dikelolakan oleh Zon Debak itu bertujuan untuk memilih pemain bagi mewakili pasukan Betong ke kejohanan peringkat Negeri Sarawak di Bahagian Betong sekitar bulan Mei nanti.


Tamat.

No comments:

Post a Comment