Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 March, 2010

Kukuhkan hubungan dengan polis kata Wahbi kepada rakyat


Caption: PENGHARGAAN...Bukhori (kanan) ketika menyampaikan cenderamata kepada Wahbi (kiri) pada majlis itu.

by Abang Daud, IPD Betong

BETONG, Sabtu (27 Mac) – Penduduk harus mengukuhkan lagi hubungan kerjasama mereka terhadap pihak polis demi keselamatan dan kesejahteraan hidup selepas ini demikian menurut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Saribas, Dr Haji Wahbi Junaidi.

Katanya pihak polis memerlukan kerjasama yang cukup tinggi daripada orang ramai demi membenteras kemungkinan berlakunya kes jenayah di kawasan penempatan masing-masing dari masa ke semasa.

“Polis merupakan sebuah pasukan keselamatan yang unggul. Fungsi mereka akan lebih menyerlah sekiranya penduduk sama-sama turun padang untuk menjayakan kerja polis menjaga keselamatan penempatan masing-masing.

“Justeru saya berharap agar penduduk lebih serius berhubung isu ini. Keselamatan hidup dan harta benda masing-masing bergantung sepenuhnya kepada hubungan kerjasama masing-masing dengan polis selepas ini,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Tahlil dan Doa Selamat bersempena dengan Peringatan Hari Polis Ke-203 bertempat di Surau An-Najah, Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Betong malam kelmarin.

Terdahulu Majlis Tahlil dan Doa Selamat anjuran Bahagian Agama dan Kaunseling [BAKA] IPD Betong dengan kerjasama AJK Surau An-Najah, IPD Betong telah dimulakan dengan Solat Maghrib.

Majlis diteruskan dengan bacaan tahlil dan doa selamat sempena hari polis ke 203 sebelum disusuli dengan Tazkirah oleh penceramah jemputan iaitu Ustaz Kamaruddin bin Mohamad iaitu Guru Agama dari Sekolah Kebangsaan Abang Abdul Kadir Betong.

Sambil merakamkan ucapan tahniah terhadap Sarjan Mejar Mohd. Hajemi Bin Hj Omar dan Kopral Rozman bin Tahassan yang dinaikkan pangkat sebelum ini Wahbi juga turut menyumbangkan peruntukan berjumlah RM8,000 kepada Surau An-Najah, IPD Betong.

Hadir sama ialah Ketua Polis Daerah Betong, DSP Mohd Bukhori Saffai, Pengerusi Surau An-Najah IPD Betong, Inspektor Jumazanzahir, Setiausaha Surau An -Najah IPD Betong, SM Mohd Hajemi Haji Omar Tuan Imam Masjid Jamek Betong, Abang Dahlan bin Abg Yaman.

Majlis diakhiri dengan solat isya berjemaah dan jamuan ringan yang telah disediakan oleh PERKEP IPD Betong.

Tamat.

No comments:

Post a Comment