Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 March, 2010

KSK Simanggang anjur Senam cergas Hujung Minggu 10 April ini


Caption: PENGUMUMAN...Harden (dua kiri) ketika mengumumkan penganjuran program berkenaan sambil diperhatikan oleh Sii (kiri) dan Kuek (dua kanan).


SRI AMAN, Selasa (30 Mac) – Kelab Sukan Komuniti (KSK) DUN N27 Simanggang akan menganjurkan Program Senam Cergas Komuniti Hujung Minggu 2010 bertempat di Padang Kementerian Pembangunan Sosial dan Urbanisasi (KPSU) Lama, Sri Aman pada 10 April ini.


Program yang bakal berlangsung dari jam 7 pagi dan berakhir sekitar jam 10 pagi itu nanti adalah merupakan anjuran bersama dengan Pejabat Belia dan Sukan Bahagian Sri Aman.


Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis merangkap pengerusi KSK DUN N.27 Simanggang berkata dianggarkan seramai 1,500 penduduk dari kawasan DUN Simanggang menyertai program itu nanti.


“Program yang bakal dianjurkan ini nanti akan melibatkan hampir keseluruhan kelab, persatuan, pertubuhan, pejabat kerajaan, pihak swasta, pelajar sekolah serta pengundi di DUN Simanggang.


“Oleh yang demikian menerusi program ini nanti kita mahu kesemua penduduk yang mengundi di kawasan DUN Simanggang untuk turun padang bagi sama-sama menjayakan program itu nanti,” katanya ketika ditemui pemberita sebaik sahaja selesai mesyuarat berhubung program berkenaan malam tadi.


Selain itu antara tujuan penganjuran program itu nanti juga katanya adalah bagi memastikan setiap lapisan masyarakat dalam kawasan DUN Simanggang melibatkan diri di dalam aktiviti kecergasan yang membawa manfaat dari segi aspek kesihatan dan perpaduan.


Malahan program ini kata Harden akan menyediakan peluang peningkatan pengetahuan dan kemahiran di dalam aktiviti senamrobik disamping meningkatkan kesedaran masyarakat terhadap kepentingan mengamalkan cara hidup cergas dan sihat selepas ini.


“Program Senam Cergas Komuniti Hujung Minggu 2010 ini juga bertujuan untuk memupuk budaya hidup cergas, sihat dan bersatu kepada semua lapisan masyarakat hingga ke peringkat akar umbi,” katanya.


Tambah Harden lagi, pihaknya juga turut menyediakan sebanyak 30 buah hamper untuk cabutan nombor bertuah. Hadir sama pada mesyuarat berkenaan ialah wakil Pejabat Belia dan Sukan Bahagian Sri Aman iaitu, Osman Rosli dan Mary Leroy Anthony, Pemanca Sii Toh Peng, Kapitan Kuek Aik Seng serta ahli Jawatankuasa KSK yang lain.

Tamat....

No comments:

Post a Comment