Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 March, 2010

Jangan terpedaya dengan fitnah internet


Caption: PENGHARGAAN...Rayong (kanan) bersalaman dengan Tr Pawi sebaik sahaja menerima cenderahati berupa Baju Burung ketika berlangsungnya majlis berkenaan.

ENGKILILI, Ahad (28 Mac) – Rakyat dinasihat agar tidak mudah terpedaya dengan fitnah yang memburuk-burukan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) di laman web internet pada masa sekarang.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong anak Ngipa berkata telah timbul fitnah di beberapa buah laman web internet yang mendakwa bahawa wakil rakyat BN bertindak menjual tanah milik rakyat sebelum ini.

“Jika rakyat mempunyai bukti yang cukup berhubung perkara ini maka saya mencabar mereka untuk tampil mendakwa wakil rakyat yang bertanggungjawab ke mahkamah selepas ini.

“Fitnah itu sebenarnya tidak benar sama sekali. Wakil rakyat BN sebenarnya telah turun padang untuk membantu rakyat membangunkan tanah masing-masing dan bukannya menjual tanah mereka,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Program Berandau / Forum Penanaman Getah di Rumah Pawi anak Lamoh, Danau dalam daerah kecil Engkililili pada hari Khamis lepas.

Rakyat kata Rayong seharusnya perlu menghulurkan kerjasama masing-masing terhadap wakil rakyat demi membolehkan kerajaan melaksana pelbagai projek pembangunan di tanah mereka selepas ini.

“Fitnah dalam internet berhubung isu ini sentiasa diwar-warkan oleh pihak tertentu demi kepentingan politik masing-masing disamping cubaan untuk melemahkan sokongan rakyat itu sendiri terhadap kerajaan BN.

“Jangan percaya fitnah seperti itu. Sebaliknya marilah kita bersama-sama untuk menjayakan gelombang ke-2 politik pembangunan yang diilhamkan oleh Ketua Menteri, Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud,” katanya.

Hadir sama ialah Menteri Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden Hollis, Menteri Muda Permodenan Pertanian (Pertubuhan Peladang dan Koperasi), Datuk Peter Nyarok Entrie, Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak, ADUN Batang Ai, Malcom Mussen Lamoh,Setiausaha Tetap Kementerian Kemajuan Tanah, Datu Jaul Sameon dan pemangku Pengurus Besar PPK Sarawak, Peter Umak.

Tamat.

No comments:

Post a Comment