Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 March, 2010

Jangan malu adu masalah kepada YB - simoi


Caption: MINAT...Simoi (dua kanan) sedang mendengar penerangan dari Balkis (dua kanan) tentang menu masakan pada majlis itu. Turut kelihatan ialah Golnar (kanan sekali) dan Norhayati (kiri sekali).

SRI AMAN, Ahad (28 Mac) – Rakyat tidak harus segan untuk mengadu masalah diri atau komuniti masing-masing terhadap wakil rakyat dalam kawasan mereka demikian menurut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lingga, Hajah Simoi binti Haji Peri.

Katanya rakyat tidak harus segan untuk berbuat demikian memandangkan wakil rakyat bertanggungjawab bagi menyelesaikan segala masalah yang timbul dikalangan rakyat dalam kawasannya selama ini.

“Wakil rakyat tidak akan tahu masalah yang melanda rakyat dalam kawasannya jika rakyat segan untuk melaporkan masalah membabitkan diri mereka atau komuniti masing-masing selepas ini.

“Setiap masalah yang dilapor akan kita cuba kita selesaikan. Jika masalah itu serius kami sebagai wakil rakyat akan cuba bawa isu terbabit ke peringkat lebih tinggi dan jika tidak mungkin hanya akan kami selesaikan di peringkat kawasan sahaja,” katanya.

Simoi berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Jamuan Tea (Suai Kenal) anjuran Pergerakan Wanita Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) N.23 Lingga bertempat di Stesen Pemerhati Benak, Sri Aman kelmarin.

Selain itu beliau juga menasihatkan rakyat dalam kawasan DUN Lingga untuk menolak segala hasutan oleh pihak pembangkang lebih-lebih lagi ketika menjelang pilihan raya negeri kelak.

“Saya berharap agar rakyat bijak menilai mana-mana pihak yang pernah memberikan sumbangan terhadap pembangunan hidup mereka selama ini sebelum melakukan tindakan seterusnya pada pilihan raya nanti.

“Kerajaan akan terus membangunkan hidup rakyat. Justeru bernaung di bawah kerajaan Barisan Nasional (BN) adalah merupakan satu tindakan bijak untuk kemajuan hidup diri,” katanya.

Hadir sama ialah Ketua Pergerakan Wanita PBB N.23 Lingga, Balkis Haji Abdul Hamid, Pengerusi MAKSAK Wanita Sri Aman, Golnar Daud, Pengerusi PERKEP Sri Aman, Rohana Ismawi dan wakil Timbalan Residen Sri Aman, Norhayati Ahmad.

Majlis diceriakan lagi dengan pertandingan gubahan, masakan, jualan, persembahan karaoke, permainan tersembunyi atau misteri, ratu anggun, cabutan tiket bertuah dan jamuan minuman serta makanan untuk para hadirin.

Tamat.

No comments:

Post a Comment