Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 March, 2010

Double R juara Petanque Sri Aman


Caption: UNTUK ALBUM...Shamshuddin (tengah belakang) merakamkan gambar kenangan bersama pasukan pemenang sebaik sahaja tamat pertandingan terbabit.

by Zaidil Haji Ripin


SRI AMAN, Selasa (30 Mac) – Pasukan Double R telah muncul sebagai juara Pertandingan Petanque Double Tertutup Bahagian Sri Aman / Betong 2010 yang berlangsung di Rumah MAKSAK, Sri Aman kelmarin.

Pasukan Double R yang dianggotai oleh Abang Rosni bin Abang Morsidi dan Radzuan Zerain telah membawa pulang hadiah berupa wang tunai bernilai RM300 dan piala setelah muncul juara untuk pertandingan tersebut.

Manakala itu kedudukan tempat ke-2 dalam pertandingan ini pula telah dimenangi oleh pasukan D’Pakit yang dianggotai oleh Napiee Abang dan Ismail Lidi.

Napiee dan Ismail berjaya membawa pulang hadiah berupa wang tunai bernilai RM200 dan sebuah piala setelah menduduki tempat ke-2 dalam Pertandingan Petanque Double Tertutup Bahagian Sri Aman / Betong 2010 itu.

Kedudukan tempat ke-3 dalam Pertandingan Petanque Double Tertutup Bahagian Sri Aman / Betong 2010 ini menyaksikan pasangan Anthoney Augustine dan Sham Judin muncul sebagai pemenang.

Pasangan Anthoney dan Sham menerusi pasukan Trio C telah berjaya membawa pulang hadiah berupa wang tunai bernilai RM100 beserta dengan piala pada pertandingan berkenaan.

Sementara itu tempat ke-4 dalam Pertandingan Petanque Double Tertutup Bahagian Sri Aman / Betong 2010 ini pula dimenangi oleh pasukan Bujang Simanggang yang dianggotai oleh Bahtiar Junaidi dan Lazarus Mason Andrew.

Majlis penyampaian hadiah kepada pasukan yang menang dalam Pertandingan Petanque Double Tertutup Bahagian Sri Aman / Betong 2010 ini telah dirasmikan oleh Residen Sri Aman, Abang Shamshuddin bin Abang Seruji.

Hadir sama ialah Setiausaha Jawatankuasa Rumah MAKSAK Sri Aman, Zaidil Haji Ripin. Sejumlah 25 buah pasukan telah mengambil bahagian dalam pertandingan yang berlangsung di Rumah MAKSAk Sri Aman terbabit.

Tamat.

No comments:

Post a Comment