Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 March, 2010

Bank Rakyat Sri Aman anjur kempen guna tali pinggang keselamatan


Caption: UTAMAKAN KESELAMATAN...Roslan sedang menyampaikan sticker kempen kepada seorang pengguna ketika berlangsungnya program terbabit.

SRI AMAN, Sabtu (27 Mac) – Bank Rakyat cawangan Sri Aman telah menganjurkan Kempen Keselamatan Pengunaan Tali Pinggang Keselamatan bertempat di hadapan Hospital Bahagian Sri Aman baru-baru ini


Pengurus Bank Rakyat cawangan Sri Aman, Roslan Ali ketika ditemui berkata kempen terbabit bertujuan untuk menyedarkan penggunaan kenderaan termasuk kereta dan lori untuk menggunakan tali pinggang keselamatan ketika memandu untuk sepanjang masa.

“Saya percaya masih ramai pengguna kenderaan di bandar Sri Aman yang tidak menitikberatkan penggunaan tali pinggang keselamatan ketika memandu kenderaan masing-masing di atas jalan raya.

“Justeru pihak Bank Rakyat telah mengadakan kempen ini untuk menyedarkan pengguna kenderaan agar mengutamakan keselamatan diri dengan memakai tali pinggang keselamatan masing-masing selepas ini,” katanya.

Untuk menjayakan kempen ini kata Roslan, pihak Bank Rakyat Sri Aman telah mengedarkan sticker kesedaran penggunaan tali pinggang keselamatan kepada 15 orang pengguna kenderaan pertama ketika berlangsungnya kempen itu kelak.


Malahan pihak beliau juga telah mengedarkan risalah mengenai produk-produk yang ditawarkan oleh Bank Rakyat cawangan Sri Aman kepada pengguna kenderaan dalam bandar ini.


“Kami berharap agar Kempen Keselamatan Pengunaan Tali Pinggang Keselamatan ini dapat menyedarkan semua pengguna kenderaan dalam bandar Sri Aman di masa akan datang.


“Menerusi kempen ini kami ingin membuktikan kepada semua pihak bahawa Bank Rakyat bukan hanya sekadar mengutamakan hal perniagaan kewangan malah turut menitikberatkan keselamatan pengguna kenderaan dalam bandar ini,” katanya


Kempen Keselamatan Pengunaan Tali Pinggang Keselamatan yang akan berlangsung berdekatan dengan kawasan Jejantas di laluan Jalan Hospital terbabit telah bermula dari jam 9 hingga jam 10 pagi.

Hadir sama ialah kakitangan Bank Rakyat cawangan Sri Aman iaitu Zamari Rajali Rajak, Abdul Harun Sa’adi, Azmil Sulaiman dan anggota polis trafik dari Ibupejabat Polis Daerah Sri Aman.


Tamat.

No comments:

Post a Comment