Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 February, 2010

Sebuah keluarga dari Kampung Muhibbah tinggal sehelai sepinggang - rumah anggus




Caption:

1.MUSNAH...Pihak bomba sedang bertungkus lumus memadam api kebakaran yang memusnahkan rumah keluarga Rahman hari ini.



2. MALANG...Keluarga Abdul Rahman ketika ditemui pada kejadian terbabit hari ini.

SRI AMAN, Ahad (28 Feb) – Sebuah keluarga dari Kampung Muhibbah, Sri Aman ditimpa nasib malang apabila rumah mereka musnah dijilat api menerusi kejadian yang dipercayai berlaku sekitar awal hari ini.

Keluarga mangsa iaitu Abdul Rahman bin Haji Ramli, 50, bersama seorang isteri dan tiga orang anaknya sedang tidur nyenyak sebelum itu ketika api dipercayai mula muncul dari kawasan dapur dalam kediaman rumah papan milik keluarga berkenaan.

Manakala itu seorang lagi anak mangsa tidak berada di rumah pada waktu berlakunya kejadian memandangkan dia telah pergi ke rumah neneknya di Kampung Stawang pada waktu malam sebelumnya.

“Ketika bangun jam 7.30 pagi, saya amat terkejut apabila mendapati api mula marak dari bahagian dapur rumah sebaik sahaja membuka pintu bilik tidur kami empat beranak.

“Menyedari api telah marak dari kawasan dapur saya terus berteriak dan bertindak pantas menyelamatkan anak-anak dan isteri saya yang masih berada di dalam bilik tidur pada waktu pagi berkenaan,” kata Rahman ketika ditemui Utusan Sarawak pada kejadian itu.

Selain menyelamatkan anak dan isterinya ketika itu, beliau juga turut bertindak menyelamatkan beberapa buah dokumen penting ketika kediamannya mula musnah dijilat api pada waktu berkenaan.

“Kejadian berlaku terlalu pantas. Sebelum jam 8 pagi kesemua bahagian rumah kediaman kami empat beranak musnah dijilat api sehingga saya tidak dapat bertindak apa-apa untuk menyelamat harta benda penting yang lain,” katanya.

Bomba kemudiannya tiba di tempat kejadian dan bertindak memadam api kebakaran sehingga ia dikawal sepenuhnya menjelang jam 9.30 pagi.

Walaupun kejadian terbabit tidak meragut nyawa Rahman sekeluarga namun punca api terbabit mula marak dari kawasan dapur rumah mereka masih lagi tidak dapat diketahui sehingga sekarang.

Tamat.



No comments:

Post a Comment