Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 February, 2010

Harden sampai RM107k kepada 17 penerima


Caption: UNTUK ALBUM...Harden (duduk tengah) ketika merakamkan gambar kenang-kenangan bersama penerima geran ketika berlangsungnya majlis itu hari ini.

SRI AMAN, Ahad (28 Feb) – Sejumlah 17 buah persatuan termasuk gereja dan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) menerima geran peruntukan daripada Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis pada majlis yang berlangsung di Pejabat Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) Simanggang hari ini.

Penerima peruntukan geran daripada Harden ini terdiri dariapda 10 buah JKKK, empat buah Persatuan Ibubapa dan Guru (PIBG), empat buah persatuan dan tiga buah gereja dari Sri Aman.

Kesemua nilai peruntukan bagi tahun 2009 yang disampaikan sendiri oleh beliau bermula jam 9 pagi kepada 17 buah persatuan dan gereja berkenaan mencatatkan nilai keseluruhan berjumlah RM107,000.

Harden yang juga merupakan Pengerusi SUPP cawangan Simanggang mahu para penerima memanfaatkan sebaik mungkin peruntukan yang mereka terima daripada kerajaan selepas ini.

“JKKK terutamanya perlu membawa kesemua ahli untuk membincangkan langkah bagi menggunakan geran yang mereka terima selepas ini agar ia memberi faedah secara menyeluruh terhadap penduduk masing-masing.

“Jika salah cara digunakan maka kerugian akan ditanggung oleh JKKK dan seluruh penduduk di bawah jagaan masing-masing selepas ini,” menurut beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Simanggang.

Selain itu Harden juga mengingatkan penduduk agar terus menyokong kerajaan Barisan Nasional (BN) yang diteraju oleh Ketua Menteri, Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud selepas ini.

Ini kerana penduduk di Sarawak menurut beliau masih memerlukan kepimpinan BN untuk menjayakan perlaksanaan Gelombang Ke-2 Dasar Politik Pembangunan di masa akan datang.

“Perlaksanaan projek Koridor Tenaga Boleh Diperbaharui (SCORE) masih memerlukan sokongan teguh daripada penduduk dalam negeri ini untuk memastikan ia berjaya dalam tempoh 20 tahun akan datang,” katanya.


Hadir sama pada majlis penyerahan geran berkenaan ialah Pemanca Samuel Lawin, Pemanca Sii Toh Peng, Penghulu Lee Siang Hua, Kapitan Kuek Aik Seng serta ahli-ahli parti yang lain.
Tamat.


No comments:

Post a Comment