Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 February, 2010

Gerai Jualan Beraneka meriahkan Cap Goh Mei





Caption: MERIAH...Para pengunjung kelihatan sedang membanjiri kawasan Gerai Jualan Beraneka di laluan Jalan Kapitan yang diadakan sempena perayaan Cap Goh Mei malam tadi.


SRI AMAN, Ahad (28 Feb) – Suasana sambutan Pesta Cap Goh Mei peringkat Bahagian Sri Aman 2010 telah dimeriahkan lagi dengan aktiviti Gerai Jualan Beraneka berlangsung di beberapa batang jalan dalam bandar ini bermula 26 Februari lalu.

Aktiviti Gerai Jualan Beraneka terbabit terletak di laluan Jalan Market dan Jalan Kapitan atau lebih mudah terletak di bersebelahan kawasan Market Terbuka (Open Air) Sri Aman.

Tinjauan rambang Utusan Sarawak bermula 26 Februari lalu mendapati bahawa Gerai Jualan Beraneka ini telah menarik ratusan orang pengunjung bermula dari tarikh berkenaan hingga malam tadi.

Gerai Jualan Beraneka ini didapati menawarkan pelbagai produk jualan barangan yang menarik antaranya pakaian, barangan kraftangan, buku, sticker kenderaan, cadar tilam, beg mini dan sebagainya.

Malahan terdapat sebilangan peniaga yang menjual produk anak pokok buah-buahan dan juga makanan kepada mana-mana pengunjung yang hadir di tapak Gerai Jualan Beraneka iti.

Dengan berlangsungnya aktiviti seumpama ini tambah lagi dengan penganjuran Pesta Ria Sri Aman, suasana sambutan Pesta Cap Goh Mei peringkat Bahagian Sri Aman dijangka berlangsung dengan penuh menarik sehingga ia tamat pada malam ini (28 Feb).

Pesta Cap Goh Mei peringkat Bahagian Sri Aman 2010 kini telah dimasukkan ke dalam takwin kalendar aktiviti perayaan di Bahagian Sri Aman.

Ia merupakan sebahagian daripada usaha Pejabat Residen Sri Aman dan Persatuan Soon Heng Simanggang untuk mengangkat prestij Sri Aman selaku bandar perlancongan di masa akan datang.

Tamat.


No comments:

Post a Comment