Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

22 February, 2010

AJK Masjid Pengurusan Masjid Jamek dan MIS anjur Kem Matematik




Caption:

1. TELITI...Para murid kelihatan serius ketika mengikuti bengkel berkenaan kelmarin.

2. TEKUN...Para guru yang sedang Kem Lonjakan Matematik di sini kelmarin.

oleh Seliman Senin, PPD Betong

Betong, Ahad (22 Feb) - Jawatankuasa Pengurusan Masjid Jamek Betong dengan kerjasama Majlis Islam Sarawak telah menganjurkan Kem Lonjakan Matematik untuk murid sekolah rendah dalam daerah Betong bermula kelmarin hingga hari ini.

Kem Lonjakan Matematik yang berlangsung di Dewan Al-Husna Masjid Jamek Betong ini telah dihadiri seramai 98 orang murid Tahun 2 dari tujuh buah sekolah rendah dalam daerah ini dan turut mendapat kerjasama daripada Unit SABERKAS Kampung Hilir / Hulu Betong.

Sekolah rendah terbabit adalah Sekolah Kebangsaan (SK) Abang Abdul Kadir Betong, SK Sebemban Spaoh, SK Tg Assam Spaoh, SK Balingan Spaoh, SK Serembang Spaoh, SK Spaoh dan SK Datuk Bandar Debak.

Setiausaha Unit SABERKAS Kampung Hilir / Hulu Betong, Seliman Senin ketika dihubungi memberitahu program yang mula menampakkan peningkatan dari segi pengetahuan pelajar tentang ilmu Matematik ini adalah lanjutan daripada program yang pernah dijalankan pada tahun lepas dengan anjuran bersama oleh Majlis Islam Sarawak

“Program ini telah dikendalikan oleh tiga orang pesara guru yang bertugas di Biro Perkhidmatan Pendidikan Majlis Islam Sarawak yang mengendalikan sepenuhnya Kem terbabit bersama pelajar.

“Turut menjayakan program ini ialah seorang pensyarah dari Institut Perguruan Batu Lintang yang mengendalikan slot terbabit bersama 20 guru pengiring dari sekolah yang terlibat sama dalam program ini,” katanya.

Manakala itu orang ramai terutamanya ibubapa juga turut dijemput sama untuk menghadiri satu slot program ini yang dirancang bagi tujuan pendedahan masing-masing terhadap Kem Lonjakan Matematik.

Untuk itu seorang guru kaunseling dari Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) BM Saratok telah bertindak sebagai fasilitator untuk mengendalikan slot terbabit bersama ibubapa.

“Mereka juga tidak ketinggalan untuk terlibat sama dan dijemput untuk diberi satu slot sebagai perangsang kepada mereka untuk mendidik anak-anak mereka di rumah,” katanya.

Difahamkan bahawa Unit SABERKAS Kampung Hilir / Hulu Betong juga tidak ketinggalan untuk terlibat sama dalam mengendalikan hal pengurusan makanan dan minuman ketika berlangsungnya program itu.

Tamat.



No comments:

Post a Comment