Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

22 February, 2010

500 penduduk jayakn program seni 1malaysia


Caption: DEMI KESIHATAN...Felicia (kiri), Tan Chong Meng (dua kiri) serta yang lain ketika menyertai Program Senam Seni 1 Malaysia di sini hari ini.


SRI AMAN, Ahad (21 Feb) – Program Senam Seni 1 Malaysia Bahagian Sri Aman yang berlangsung di Taman Tebingan Sungai Batang Lupar Sri Aman hari ini telah dimeriahkan menerusi kehadiran 500 orang penduduk dari kawasan bandar Sri Aman.


Program Senam Seni yang bermula dari jam 7 pagi hingga jam 9 pagi itu adalah anjuran Kelab Anggota Kerajaan (MAKSAK) Bahagian Sri Aman dengan kerjasama Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negeri Sarawak dan Simanggang Soon Heng Society.


Pengerusi Simanggang Soon Heng Society, Temenggong Tan Chong Meng ketika ditemui memberitahu program terbabit adalah merupakan salah satu acara untuk menyemarakkan lagi suasana sambutan Pesta Cap Goh Mei pada 28 Februari kelak.


"Program ini merupakan salah satu daripada program pengisian Pesta Cap Goh Mei peringkat Bahagian Sri Aman 2010 yang julung kalinya dianjurkan secara besar-besaran pada tahun ini.


"Sambutan hari pertama Pesta Cap Goh Mei peringkat Bahagian Sri Aman 2010 ini akan diteruskan lagi dengan Malam Kesenian dan Kebudayaan 1 Malaysia yang akan berlangsung pada sebelah malam," menurut beliau.


Selain itu Tan juga melahirkan rasa terharu terhadap sokongan penduduk Sri Aman yang sama-sama turun padang untuk menjayakan Senam Seni 1 Malaysia pada hari ini di Taman Tebingan Sungai Sri Aman.


Justeru beliau berharap agar sambutan warga Sri Aman akan menjayakan beberapa acara menarik yang telah dinyatakan dalam media sebelum ini sehingga ke acara perarakan pada 28 Februari ini.


Terdahulu Program Senam Seni ini telah diserikan lagi dengan kehadiran Timbalan Residen Bahagian Sri Aman (Sosial), Felicia Tan, Pengerusi Pengelola Senam Seni 1 Malaysia, Lau Eng Hui, Setiausaha Simanggang Soon Heng Society, Goh Kaw Sze, para ketua jabatan serta ketua kaum yang lain.


Dalam pada itu, program senam seni ini turut dimeriahkan dengan Persembahan line dance oleh Kawaii Girls and New Boys, Sri Aman serta cabutan nama bertuah.


Tamat.

No comments:

Post a Comment