Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

04 January, 2010

Penempatan baru penduduk Pulau Seduku, Lingga kini sedang giat dilaksana


ASAS PEMBANGUNAN...Pembinaan Kampung Baru Seduku di Lingga, Sri Aman yang kini sedang giat dilaksanakan sekarang bakal menjadi pemangkin utama terhadap kerancakkan proses pembangunan dalam kawasan Parlimen P.201 Batang Lupar di masa akan datang. Projek bernilai RM46 juta yang berlangsung di atas tanah berkeluasan tiga hektar itu turut mencakupi perlaksanaan projek Ladang Sejahtera (sawit) di atas tanah berkeluasan 1,600 hektar berdekatan dengan penempatan baru terbabit. Sejumlah 145 buah keluarga dari kawasan Pulau Seduku berpindah ke penempatan baru ini apabila projek itu siap pada bulan Mac tahun ini.

2 comments:

  1. pembangunan yg semata mata atas nama pembangunan..tp,hasil nya tidak seperti di harapkan.

    ReplyDelete
  2. sebarang jak molah rumah.ada rumah yg makei kayu yg senang di makan anai2,ada lantai yang x rata,tangga yg dah roboh,wiring cuma ada paip,kabel nya xda.tempat meletak tangki air yg x tahan lam,sampai ada tangki yg dah menyembah bumi.pancur pun ada yg dah jatuh.entah2 dilekat pakei gam jak kali.nak ambik untung lbh jak lah ya.mun nak menyenangkan penduduk di sia,polah lah bagus2.jangan main pantau dr jauh jak.rumah yg di polah atas tanah gambut ne tahan..ya pun penduduk sia juak yg nambah tiang..adakah semuanya menyenangkan pendudukkah?sdgkan daknya tauk mcm ne taraf kehidupan penduduk di sia.memang byk kelbihan pindah tempat baru,tp,dr sg kewangan nak merepair rumah ya mmg 1 masalah bg penduduk.

    ReplyDelete