Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 January, 2010

Kementerian Pertanian anjur program tingkatkan pendapatan di Pusa 3 - 4 Februari

SRI AMAN, Jumaat (29 Jan) - Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani akan menganjurkan Program Peningkatan Pendapatan Rakyat Peringkat Kebangsaan bertempat di perkarangan Terminal Bas Pusa, Betong bermula 3 hingga 4 Februari ini.

Kenyataan media kelmarin memberitahu program yang bakal berlangsung selama dua hari itu nanti akan menampilkan pelbagai acara menarik termasuklah pameran dan jualan produk pertanian.

Selain itu turut diadakan ialah Ceramah Agama, Pertandingan Karaoke, Persembahan Artis Jemputan dan Liveband yang mana kesemua acara ini nanti akan berlangsung dari jam 10 pagi sehingga jam 10 malam.

“Bermula jam 9 pagi pada 3 Februari ini akan berlangsung pameran dan jualan produk-produk pertanian, pertandingan karaoke terbuka, promosi dan demonstrasi masakan ikan keli dan kuiz kepada pengunjung.

“Manakala pada sebelah malamnya pula iaitu bermula jam 8 akan diadakan Program Pentas Rakyat yang bakal melibatkan artis jemputan dari Semenanjung Malaysia.

Dalam pada itu pada 4 Februari pula akan diadakan pameran dan jualan produk-produk pertanian, Klinik Tani dan Sesi Pemadanan Perniagaan, Taklimat berkaitan insentif geran dan kemudahan pembiayaian.

Semua aktiviti itu berada anjuran bawah Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani oleh Bahagian Industri Asas Tani, TEKUN Nasional dan Promosi dan Demonstrasi Masakan.

Manakala pada sebelah malamnya pula akan dilangsungkan ceramah agama. Ketua Menteri, Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud dijangka akan menyempurnakan majlis berkenaan.

Tamat....

No comments:

Post a Comment