Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

22 January, 2010

Dinner SK Pantu 29 Januari ini


Mugshot: LOUIS AOM

SRI AMAN, Jumaat (22 Jan) – Sekolah Kebangsaan (SK) Pantu akan mengadakan Majlis Makan Malam 2010 bertempat di Pusat Khidmat Ahli Parlimen P.202 Sri Aman di bangunan lot kedai baru, Pasar Lachau, Sri Aman pada 29 Januari ini.

Guru Besar SK Pantu, Louis Aom ketika ditemui berkata majlis yang akan bermula pada jam 7 malam itu bertujuan untuk mencari dana bagi Persatuan Ibubapa dan Guru (PIBG) sekolah terbabit selepas ini.

“Menerusi majlis itu, pihak sekolah juga berharap agar dapat mewujudkan hubungan kerjasama yang lebih erat terhadap pihak ibubapa demi mempertingkatkan prestasi akademik anak-anak selepas ini.

“Kita percaya hubungan erat di antara kedua-dua pihak (guru dan ibubapa) dapat mempertingkatkan prestasi akademik anak-anak selaras dengan matlamat negara untuk melahirkan golongan modal insan berkualiti di masa akan datang,” menurut beliau.

Selain itu majlis terbabit menurut Louis juga membolehkan pihak sekolah untuk menjalinkan hubungan lebih rapat dengan pihak wakil rakyat dan pegawai jabatan kerajaan yang bakal hadir pada majlis itu nanti.

Pihak wakil rakyat menurut beliau turut menyumbang peranan penting dalam membantu pihak sekolah untuk mempertingkatkan prestasi anak-anak dalam bidang akademik dan kokurikulum selepas ini.

“Justeru pihak kami telah menjemput Ahli Parlimen Sri Aman, Masir anak Kujat dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Balai Ringin, Snowdan anak Donald Lawan untuk hadir bagi memeriahkan suasana majlis tersebut,” katanya.

Beliau turut menambah bahawa sejumlah 40 buah meja telah ditempah bagi menjayakan Majlis Makan Malam SK Pantu 2010 yang bakal berlangsung pada tarikh berkenaan.

Tamat.


No comments:

Post a Comment