Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

27 January, 2010




Caption:

1. PERSEDIAAN...Para kakitangan PPD Betong sedang mendengar taklimat sebelum bermulanya perlaksanaan Amalan 5S tersebut baru-baru ini.

2. KERJASAMA...Para kakitangan PPD Betong sedang melaksanakan kerja kebersihan ketika berlangsungnya perlaksanaan Amalan 5S terbabit.



Pix n story by Saleman Senin,
Pejabat Pelajaran Daerah Betong



BETONG, Rabu (26 Jan) - Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Betong telah mengadakan Kempen Amalan 5S ((Sisih, Susun, Sapu, Seragam dan Sentiasa Amal) bertempat di pejabat pelajaran itu sendiri baru-baru ini.

Majlis yang bermula seawal jam 8.00 pagi itu menyaksikan semua kakitangan Pejabat Pelajaran Betong melakukan kerja membersihkan pejabat dan menyusun rapi segala dokumen bersesuaian dengan perlaksanaan amalan itu sendiri.

Walaupun Pejabat Pelajaran Betong telah melaksanakan Amalan 5S berkenaan semenjak tahun 2006 dan 2009 dahulu namun ia dilancarkan secara rasmi oleh Pegawai Pelajaran Daerah Betong, Mahli bin Rosli, bagi perlaksanaannya tahun ini.

Dengan adanya pelancaran tersebut, Amalan 5S terbabit telah dirancang dan tercatat dalam takwim jabatan disamping dijadikan sebagai satu aktiviti mingguan oleh Pejabat Pelajaran Daerah Betong bermula tahun ini.

Mahli ketika melancarkan Amalan 5S ini menyarankan agar aktiviti tersebut dijadikan amalan tetap untuk sepanjang masa bagi semua kakitangan pejabatnya bukan sahaja ketika berlangsung aktiviti gotong-royong.

“Amalan 5S akan dilaksanakan di peringkat Pejabat Pelajaran Daerah Betong dan kita akan menyerapkan amalan tersebut terhadap semua sekolah-sekolah dalam daerah Betong ini.

“Berkat kerjasama daripada semua kakitangan Pejabat Pelajaran Daerah Betong aktiviti yang dirancang (Amalan 5S) ini telah berjaya dilaksanakan dengan bersungguh-sungguh bagi tahun 2010,” katanya.

Justeru beliau berharap agar pelancaran Amalan 5S ini terus diamalkan oleh semua kakitangan Pejabat Pelajaran Betong untuk sepanjang masa dan menjadi contoh kepada sekolah-sekolah dalam daerah Betong.

Tamat.



3 comments:

  1. wah..dah jadi reporter abangku sorang tuk..Ni gambar i sik da dalam ya pun?

    ReplyDelete
  2. Steady pok..5 s di opis kita tapi gambar i sik masuk, mauk juak nak glamer...

    ReplyDelete
  3. Steady Saleman boss.

    Mun pic kitak ada keluar di Utusan Borneo.

    Mun ada apa2 story send ajak boss.

    ReplyDelete