Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

20 January, 2010

Ahli Majlis Daerah Saratok angkat sumpah


Caption: KENANGAN...Peter (tengah) merakamkan gambar kenang-kenangan bersama para ahli Majlis Daerah Saratok kelmarin. Turut kelihatan ialah Jelaing (tiga dari kiri), Wahab (tiga dari kanan), Penguang (dua dari kiri), Romie (dua dari kanan), Daniel (kiri) dan Ignatius (kanan).


SARATOK, Rabu (20 Jan) - Seramai 25 orang ahli Majlis Daerah Saratok (MDS) telah mengangkat sumpah sebagai Kaunselor Majlis Daerah Saratok (MDS) bertempat Bilik Mesyuarat, Perpustakaan Awam Majlis Daerah Saratok (MDS) kelmarin.


Majlis tersebut telah disaksikan oleh Menteri Muda Pertanian (Pertubuhan Peladang dan Koperasi), Datuk Peter Nyarok Entrie yang merupakan tetamu kehormat pada majlis tersebut.


Selain itu, hadir sama menyaksikan ialah Timbalan Menteri Dalam Negeri, Jelaing Mersat dan Menteri Muda Perumahan dan Pembangunan Bandar dan Menteri Muda Pembangunan Luar Bandar, Haji Abdul Wahab Aziz.


Mendahului Majlis Angkat Sumpah berkenaan ialah Pegawai Daerah Saratok, Daniel Supit sebagai Pengerusi Majlis Daerah Saratok bagi sesi 2010-2011 manakala Timbalan Pengerusi ialah Albert Bejie Ajit.


Pada majlis tersebut, Ahli-ahli Majlis yang telah tamat tempoh lantikan juga menerima sijil penghargaan. Selain itu, turut disampaikan ialah Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Tahun 2006, 2007 dan 2008 kepada kakitangan MDS.


Turut menerima sijil penghargaan ialah sebanyak 136 buah rumah panjang yang telah berjaya membayar cukai 100 peratus pada tahun 2009.


Rumah panjang tersebut ialah rumah panjang kawasan jagaan Kr. Albert Beji, Kr Amit Gelayang, Kr Thomas Lamit yang terdiri daripada tujuh buah rumah panjang, kawasan jagaan Kr Insol Untang dan Kr Mathew Jingan Bungin sebanyak 17 buah rumah panjang, Kr Uju Empat (sembilan buah), Kr Saat Genda, Kr Anyum Kinyeh dan Kr Jaga Edi (21 buah), KR Sabai Raseh dan Kr Dickson Chendang Assan (sembilan buah), Kr Andrew Rajau Ansam dan Kr Munan Sabang (37 buah), Kr Sulang Ganing dan Kr Stephen Gura (29 buah) dan Kr Roland Angking (enam buah).


Turut hadir ialah Residen Bahagian Betong, Datu Romie Sigan Daniel, Setiausaha Tetap Kementerian Alam Sekitar dan Kesihatan Awam, Dr Penguang Manggil, Setiausaha MDS, Ignatius Jinnie Bunyau, ketua-ketua jabatan dan ketua-ketua masyarakat.


Tamat


No comments:

Post a Comment