Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

22 January, 2010

80 penduduk sertai program Nur Bestari di Kampung Pangkat

SRI AMAN, Khamis (21 Jan) - Seramai 80 orang penduduk dari Kampung Pangkat dan Kampung Tanjung Bijat, Sri Aman telah menyertai Program Nur Bestari bertempat di Surau Riadhus Solihin, Kampung Pangkat, Sri Aman baru-baru ini.
Program anjuran Majlis Pembangunan Wanita dan Keluarga (MPWK) Parlimen Sri Aman yang membabitkan 80 orang peserta itu telah bermula seawal jam 8 pagi dan berakhir sekitar jam 2 petang.
Pengerusi MPWK Parlimen Sri Aman, Kaunselor Mas Shamsiah Haji Maslem berkata tujuan utama program ini diadakan adalah untuk memantapkan lagi institusi kekeluargaan disamping untuk merapatkan lagi hubungan antara isteri dengan suami serta anak-anak dalam sesebuah keluarga terbabit.
“Institusi kekeluargaan yang kukuh amat penting dalam melahirkan golongan anak-anak yang cemerlang dan berguna untuk pembangunan negara kita pada masa akan datang.
“Justeru diharap agar program ini dapat dijadikan sebagai platform untuk memperkukuhkan lagi sesebuah institusi kekeluargaan dalam daerah ini pada masa akan datang," katanya ketika berucap merasmikan majlis tersebut selaku mewakili Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lingga, Hajah Simoi Haji Peri.
Selain itu beliau juga turut menambah bahawa Program Nur Bestari anjuran MPWK Parlimen Sri Aman ini juga merupakan salah satu daripada program MPWK Negeri Sarawak yang seringkali dianjurkan pada setiap tahun. Program Nur Bestari yang berlangsung di Surau Riadhus Solihin itu telah dijayakan dengan sesi ceramah yang disampaikan oleh Ustaz Zulhelmi Bohari dari Tabung Bailtulmal Sarawak.
Tamat.

No comments:

Post a Comment