Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

13 December, 2009

Salleh juara Bintang Klasik, pasangan Tahir / Drahman juara Bertandak




Caption:

1.UNTUK ALBUM...Sulaiman (tiga kanan) dan Zurina (dua kanan) merakamkan gambar kenang-kenangan bersama para pemenang ketika berlangsungnya majlis hari ini.

2.HEBAT...Pasangan Basri dan Tahir ketika memperagakan aksi Tandak Melayu ketika berlangsung kategori Tandak Melayu Bintang RaSA hari ini.

SRI AMAN, Ahad (13 Dis) – Pertandingan Bintang RaSA Kategori Klasik yang berlangsung di stesen penyiaran Radio Televisyen Malaysia (RTM) Sri Aman menyaksikan sembilan orang peserta berentap untuk merebut juara bagi kategori tersebut bermula dari jam 8.30 hingga 11.30 pagi hari ini.

Nor Salleh Hamid Khan dari Saratok muncul peserta bertuah apabila dinobatkan sebagai juara Kategori Klasik Pertandingan Bintang RaSA menerusi persembahan lagu berjudul Sahura.

Persembahan menyakinkan oleh Salleh pada pertandingan itu membolehkan beliau membawa pulang hadiah berupa wang tunai bernilai RM50 beserta sijil penyertaan yang disampaikan sendiri oleh Pengurus Penyiaran RTM Sri Aman, Abang Sulaiman Haji Abang Joh.

Manakala itu Siti Fairuz pula muncul pemenang naib juara menerusi persembahan lagu berjudul Mengapa Dirindu dan Noorasyikin Sekedar pula muncul pemenang tempat ke-3 bagi kategori tersebut.

Kedua-dua mereka membawa pulang hadiah berupa wang tunai bernilai RM30 dan RM20 serta sijil untuk setiap seorang. Dua lagi peserta iaitu Mazlan Zamahari dan Sofian Ahmad memperoleh hadiah saguhati pada pertandingan itu.

Sementara itu pasangan Haji Basri Anyut dan Tahir Berahim membuktikan kehebatan mereka dalam Tarian Tandak Melayu apabila muncul juara Pertandingan Bintang RaSA Kategori Tandak Melayu yang turut berlangsung hari ini.

Wakil Penguasa Pejabat Kementerian Pembangunan Sosial dan Urbanisasi (KPSU) Sri Aman, Abang Shahfian Abang Ahmad sambil disaksikan oleh Penerbit Rancangan RTM Sri Aman, Zurina Kedri menyampaikan hadiah bernilai RM70 dan sijil kepada kumpulan juara tersebut.

Kedudukan naib juara dan tempat ke-3 bagi Pertandingan Bintang RaSA Kategori Tandak Melayu masing-masing dimenangi oleh pasangan Wan Drahman Tunku Yasin / Rabaie Zainuddin dan Ramli Johan / Marzelan Zamahari.

Pertandingan ini telah dihakimi oleh wakil Pejabat Residen Sri Aman, Abang Ajibi Abang Morshidi dan Wakil Penguasa KPSU Sri Aman, Abang Shahfian Abang Ahmad. Lebih 100 penduduk menyaksikan acara kemuncak tersebut hari ini.

Tamat.



No comments:

Post a Comment