Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

18 December, 2009

Penunggang motorsikal parah merempuh lori


Caption: MALANG...Mangsa kelihatan duduk di tepi lori sementara menunggu bantuan daripada pihak hospital sejurus sahaja berlaku kejadian kemalangan tersebut di kawasan Brayun hari ini.

SRI AMAN, Khamis (17 Dis) – Seorang lelaki mengalami cedera parah apabila motorsikal yang ditunggang olehnya melanggar sisi sebuah lori di persimpangan masuk menuju ke Jalan Brayun di sini hari ini.

Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar jam 9 pagi itu menyebabkan mangsa iaitu Tay Wei Boon, 60, mengalami kecederaan patah kaki di bahagian kanan menerusi kejadian kemalangan tersebut.

Sumber dari tempat kejadian ketika memberitahu Utusan Sarawak menjelaskan bahawa mangsa sedang menunggang motorsikalnya pulang ke Taman Pasir Panas dari arah Bandar Sri Aman sebelumnya berlakunya kemalangan berkenaan.

Ketika mangsa menghampiri kawasan simpang menuju masuk ke Jalan Brayun, sebuah lori tiba-tiba muncul dari arah jalan berkenaan sehingga merintangi laluan jalan menuju ke Taman Pasir Panas.

Tindakan pemandu lori yang dipercayai gagal membrek kenderaannya ketika keluar dari Jalan Brayun berkenaan menyebabkan mangsa gagal membrek motorsikalnya sendiri sehingga merempuh kawasan sisi lori tersebut.

“Kejadian ini menyebabkan motorsikal yang ditunggang oleh mangsa itu sendiri terperosok di bawah lori berkenaan.

“Ambulan kemudiannya tiba beberapa minit kemudian di tempat kejadian untuk membawa mangsa ke Hospital Bahagian Sri Aman bagi tujuan rawatan lanjut,” kata sumber.

Tamat.

No comments:

Post a Comment