Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

16 December, 2009

PDK Sri Aman rai krismas 2009


Caption: SELAMAT HARI JADI...Sharifah (tengah) sambil diapit oleh Lina (kanan) dan Rohana (kiri) sedang memotong kek untuk meraikan harijadi pelatih PDK Sri Aman ketika berlangsung majlis hari ini.

SRI AMAN, Selasa (15 Dis) – Seramai 60 orang pelatih Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) Daerah Sri Aman diraikan pada Majlis Penyampaian Hadiah, Harijadi dan Hari Krismas yang berlangsung di bangunan pusat pemulihan berkenaan hari ini.

Pengerusi PDK Daerah Sri Aman, Lina Andom Goh ditemui berkata tujuan utama majlis ini diadakan adalah untuk memeriahkan lagi suasana sambutan perayaan Hari Krismas pada tahun ini dikalangan para pelatih PDK.

“Selain itu majlis yang berlangsung pada hari ini juga bertujuan untuk meraikan harijadi para pelatih yang mempunyai tarikh lahir pada bulan Oktober, November dan Disember pada tahun ini.

“Bagaimanapun ia sememangnya aktiviti tetap oleh PDK Daerah Sri Aman untuk menyampaikan hadiah harijadi kepada setiap pelatih bagi setiap tiga bulan sekali pada setiap tahun,” menurut beliau.

Beliau juga merakamkan penghargaannya terhadap individu tertentu yang telah menaja pelbagai hadiah bagi menjayakan Majlis Penyampaian Hadiah, Harijadi dan Hari Krismas di sini.

Sementara itu Lina juga turut mengumumkan penutupan operasi PDK Daerah Sri Aman bermula 24 Disember hingga 4 Januari tahun hadapan bagi memberi laluan kepada sambutan perayaan Hari Krismas pada 25 Disember ini.

“Ibubapa pelatih diminta untuk menghantar semula anak masing-masing ke PDK Daerah Sri Aman selepas 4 Januari ini,” katanya.

Majlis penyampaian hadiah kepada para pelatih ini telah disempurnakan oleh Penolong Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Bahagian Sri Aman, Sharifah Ranimah Wan Hashim sambil disaksikan oleh Pegawai JKM Sri Aman, Rohana Isnawi dan Penyeleras PDK Bahagian, Michael Lised.

Turut diadakan pada majlis itu ialah penyampaian hadiah pertandingan mewarna kepada tiga orang pelatih yang memperoleh kedudukan tempat pertama hingga ketiga iaitu Sarah, Slyvester dan Abelander.

Majlis turut dimeriahkan dengan upacara memotong kek harijadi para pelatih sebelum kesemua ibubapa pelatih dan tetamu undangan khas dijemput bagi menikmati jamuan sarapan pagi di situ.

Tamat.

No comments:

Post a Comment