Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

13 December, 2009

Noorasyikin juara Bintang RaSA Melayu 2009


Caption: UNTUK ALBUM....Ajaimain (tengah) dan Zurina (dua kanan) merakamkan gambar kenangan bersama para pemenang sebaik sahaja selesai pertandingan malam tadi.

SRI AMAN, Ahad (13 Dis) – Nasib menyebelahi Noorasyikin Sekedar apabila beliau dinobatkan sebagai juara Kategori Melayu bagi Pertandingan Bintang RaSA 2009 yang berlangsung di perkarangan kawasan luar stesen penyiaran Radio Televisyen Malaysia (RTM) Sri Aman malam tadi.

Johan Benak Idol Sri Aman 2007 itu muncul juara setelah mempersembahkan lagu berjudul Matahari Ku. Nor Syazwani Basri muncul di kedudukan naib juara manakala Zul Azhar Ismail, Ahmadi Ahmad dan Jenita Morse masing-masing memperoleh kedudukan tempat ke-3, ke-4 dan ke-5 bagi kategori itu.

Wakil Bank CIMB Sri Aman, Ajaimain Wasli telah menyempurnakan majlis penyampaian hadiah pada malam itu sambil disaksikan oleh Penerbit Rancangan RTM Sri Aman, Zurina Kedri.

Bagi Kategori Iban, Nor Syazwani Basri menerusi persembahan lagu berjudul Idup Berambun Ai Mata telah dinobatkan sebagai juara sambil diikuti oleh Febriandecs Ter Thimas dan Bandi Ali yang berada di kedudukan naib juara dan ke-3 pada pertandingan itu.

Pertandingan Bintang RaSA 2009 Kategori Cina pula menyaksikan Iren Kong dinobatkan sebagai juara bagi kategori tersebut manakala Alan Ho dan Phyillis Chai pula masing-masing dinobatkan sebagai naib juara dan pemenang tempat ke-3 pada pertandingan itu.

Pertandingan Bintang RaSA 2009 bagi kesemua kategori tersebut telah dihakimi oleh Pengelola Bahagian Cina RTM Sri Aman, Chang Hong Kong, wakil KRT Kampung Hilit, Dayang Margaret, artis rakaman dari syarikat Golden Pearl, Lakuang Ading dan pemberita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman, Valentine Ngumbang.

Juara bagi setiap kategori pertandingan ini akan membawa pulang hadiah berupa wang tunai bernilai RM50 beserta sijil manakala pemenang tempat ke-2 dan ke-3 akan membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM30 dan RM20 beserta sijil untuk setiap seorang.

Pertandingan Bintang RaSA 2009 bagi ketiga-tiga kategori yang bermula dari jam 8 pagi hingga 12 tengah malam tadi itu adalah merupakan anjuran Jawatankuasa Induk Hiburan Q RTM Sri Aman bersempena dengan sambutan Hari Terbuka RTM Sri Aman bermula 11 hingga 13 Disember lalu.

Tamat.


No comments:

Post a Comment